رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان گفت: مردم استان سمنان برای سیل زدگان و زائران اربعین به ترتیب 3 و 8 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، رمضانعلی حلوایی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: جمعاً 31 موکب از استان سمنان در اربعین سال گذشته در کشور عراق به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کردند و مبلغی بالغ بر 8 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی مردم پرداخت شد.

وی افزود: در اربعین سال 97، بالغ بر 32 هزار زائر توسط موکب های استان سمنان خدماتی از قبیل، اسکان، تغذیه و... دریافت کردند که از این تعداد، 5 هزار نفر در مرز مهران، 10 هزار نفر در نجف و کربلا، 5 هزار نفر در کاظمین و حدود 2 هزار نفر نیز در مسیر نجف به کربلا خدمات دریافت کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان ادامه داد: در اربعین سال گذشته، 1100 نفر با حمایت این ستاد ویزای رایگان دریافت کردند، و 1570 خادم نیز در موکب های استان سمنان به زائران اربعین حسینی خدمت ارائه دادند.

حلوایی اظهار داشت: به طور میانگین در 12 روز مراسم اربعین سال گذشته، با 37 هزار نفر صبحانه، 38 هزار نفر ناهار، 40 هزار نفر شام و بالغ بر یک میلیون نفر میان وعده و همچنین 720 هزار قرص نان از زائران اربعین حسینی پذیرایی شد.

وی همچنین از خدمت رسانی 13 موکب استان سمنان به مردم سیل زده استان های گلستان و لرستان خبر داد و گفت: در این مدت، 6 موکب از شهرستان سمنان، 4 موکب از شهرستان شاهرود، دو موکب از شهرستان دامغان و یک موکب از شهرستان گرمسار در شهرهای آق قلا گلستان و چرم مهر لرستان به مردم سیل زده خدمات ارائه کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان ادامه داد: مردم استان سمنان جمعاً مبلغ 3 میلیارد تومان از طریق این ستاد به مردم سیل زده کمک کردند، همچنین موکب های استان سمنان در این مدت بیش از 5 هزار پرس غذا در مناطق سیل زده پخت و توزیع کردند.

حلوایی همچنین از رتبه پنجم استان سمنان در کشور در اعزام نیرو جهت بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 500 نیرو در بخش های مختلف جهت بازسازی عتبات عالیات به نجف و کربلا اعزام شده است.

وی اذعان داشت: مأموریت استان سمنان در بازسازی صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف به پایان رسیده است و در حال حاضر مساحتی با زیربنای 1500 مترمربع در صحن حضرت زینب(س) کربلا جهت ساخت و ساز در اختیار استان سمنان قرار گرفته است که با کمک های مردمی و نیرو های متخصص اعزامی ساخته شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 نیروی همکار به صورت ثابت و افتخاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان همکاری می کنند، این ستاد در 13 شهر و شهرستان استان سمنان دارای دفتر و نمایندگی است.

حلوایی اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت نیز، 6 موکب از شهرستان سمنان به زائران امام رضا(ع) در استان سمنان خدمت رسانی می کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.