استاندار سمنان ضمن تاکید بر لزوم وصول مالیات‌های قانونی از سازمان امور مالیاتی این استان خواست هوای مردم و فعالان تولید را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا آشناگر در بازدید از امور مالیاتی استان ضمن تبریک آغاز هفته فرهنگ مالیاتی اظهار کرد: وصول مالیات مجوزی برای سخت‌گیری بر مردم، مودیان و فعالان تولید نیست.

وی با بیان اینکه امور مالیاتی در این شرایط سخت اقتصادی باید با تولیدگران راه بیایند ادامه داد: وصول مالیات یکی از منابع مهم درآمدی دولت است و وصول آن در این شرایط که دیگر منابع درآمدی با مشکلاتی روبرو است امری ضروری است.

استاندار سمنان به امور مالیاتی استان توصیه کرد: هم در زمینه تقسیط و هم در زمینه افزایش مهلت پرداخت و تسهیلات دیگر با مودیان مالیاتی همراهی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از توسعه استان از محل اعتبارات همین مالیات‌ها اتفاق می‌افتد افزود: امسال 515 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان برآورد شده و این درحالی است که کل اعتبارات استان 508 میلیارد تومان است.

 این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه بخش زیادی از آن برای اجرای پروژه‌های اجرایی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود گفت: سال گذشته 130 میلیارد تومان از مالیات ارزش بر افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که تقریبا معادل بودجه عمرانی امسال استان است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

آشناگر با بیان اینکه توسعه استان منوط به عملکرد امور مالیاتی است ادامه داد: در حال حاضر کشور ما با یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی روبرو است و در این شرایط امور مالیاتی نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

وی با اشاره به دشمنی‌های استکبار با جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد یک تروریسم اقتصادی هستیم و دشمن به همه منابع درآمدی ما چشم دوخته است و هرجا منبع درآمدی می‌یابد آن را مسدود می‌کند تا مردم تحت فشار بیشتری قرار گیرند.

استاندار سمنان با بیان اینکه میزان وصول مالیات به رونق بخش تولید وابسته است افزود: باید همه توان خود را برای رفع موانع تولید و تحقق رونق تولید به کار گیریم.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید در استان سمنان نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است ادامه داد: در استان 600 واحد معدنی فعال وجود دارد که از ناحیه تحریم‌ها آسیبی نمی‌بینند. ضمن اینکه بخش صنعت استان نیز خوشبختانه با وجود کمبودها و فشارهایی که بر آن وارد شده اما وضعیت بهتری نسبت به دیگر استانها دارد.

وی با تقدیر از شفافیت و سلامت موجود در امور مالیاتی استان گفت: باید تا حد امکان با بهره‌گیری از فناوری‌ها و سیستم الکترونیکی ارتباطات چهره به چهره پرسنل با مودیان را کمتر کنیم تا هم سلامت اداری بیشتر شود و هم سرعت اجرای کارها افزایش یابد.

وی با اشاره به انجام یک پایش ملی در خصوص وضعیت کسب و کار استان‌ها گفت: در این پایش ملی که بر مبنای 42 شاخص و مولفه انجام می‌شود استان سمنان در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است.

استاندار ادامه داد: بر اساس آمار این پایش، وضعیت کسب و کار در استان هم ‌به نسبت فصل قبل و هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.

آشناگر با بیان اینکه شاخص کسب و کار در کشور امسال 8 بوده ادامه داد: این در حالی است که این شاخص در استان 1.8 بوده است ضمن اینکه هر چه این شاخص به صفر نزدیک تر شود آن استان فضای کسب و کار بهتری دارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.