بهروز زارع وامرزانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رفع کمبودها و تقویت شبکه های توزیع آب آشامیدنی در روستاها با توجه به مصرف بالای آب در ماه های گرم سال از اهداف اصلی مدیریت آب و فاضلاب روستایی است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان ادامه داد: با توجه به تجربه سال های گذشته، به منظور جلوگیری از بحران آب در فصل تابستان، تعویض لوله های آبده، اصلاح و بازسازی شبکه های توزیع، بررسی الکتروپمپ چاه ها و تعویض پمپ های ضعیف از ابتدای سال 98 انجام شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح های پیشگیرانه امسال با هیچ گونه کمبود آب آشامیدنی روبرو نباشیم.
زارع وامرزانی گفت: هم اکنون آبرسانی به روستاهای منطقه سرکویر دامغان شامل حسینیان، معلمان و سینَگ به وسیله تانکر انجام می شود که در هر مرحله، هفت هزار لیتر آب به این منطقه منتقل می شود.
وی اظهار داشت: آبرسانی به این روستاها با توجه به میزان مصرف، دمای هوا و شلوغی منطقه، متفاوت است که به صورت میانگین هفته ای سه یا چهار مرتبه، این آبرسانی به وسیله تانکر از روستای رشم به منطقه سرکویر انجام می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان دامغان تصریح کرد: با منابع آبی موجود، محدودیت در بابت انتقال آب آشامیدنی وجود ندارد و یک تانکر به منظور آبرسانی سیار همواره در منطقه سرکویر مستقر است که پس از اطلاع مامور آب، آبرسانی سیار انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در سرشماری سال 95 مشخص شد شهرستان دامغان 94 هزار و 190 نفر جمعیت دارد که 72 هزار و 925 نفر جمعیت شهری و 21 هزار و 265 نفر جمعیت روستایی است؛ بیش از 80 درصد جمعیت روستایی دامغان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
منطقه سرکویر در حدود 120 کیلومتری جنوب شهر دامغان در محور دامغان-جندق واقع شده است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.