به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلای بزرگ و در حال ساخت شاهرود برگزار شد، مردم ایران را پیروز قطعی این نبرد دانست و گفت : هیاهویی که آمریکا و عواملش براه انداخته اند نشان ضعف آنهاست، آن ها که ضعیف و ترسو هستند سروصدای بیشتری می کنند.
وی افزود : مردم ایران در چهار دهه گذشته استقامت کرده و در سایه آن عزت بدست آورده اند.
امینی با بیان این که رمز پیروزی همه ملت ها مقاومت در برابر مشکلات است، ادامه داد: با این همه مسوولان هم باید پیگیر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند.
وی گفت: باید ساختار بودجه و بودجه ریزی تصحیح و وابستگی به نفت کاهش یابد ، نطام بانکی و مالیاتی هم به ساماندهی نیاز دارند.
خطیب جمعه شاهرود از مردم خواست ،از خرید کالای قاچاق و اجناس غیر ضروری خودداری کنند.
حجت الاسلام امینی با بیان این که برخی در شرایط کنونی خرید و فروش های خائنانه انجام می دهند، افزود: در کارزار اقتصادی که دشمنان براه انداخته اند، باید خریدها به اندازه نیاز باشد.
وی به تبلیغات دشمنان و برخی عوامل داخلی آن ها در ملتهب کردن جامعه هم اشاره کرد و گفت : آن ها دنبال خالی کردن دل مردم هستند،سران قوا و دیگر مسوولان اجرایی باید زمینه گذر از این شرایط را فراهم کنند.
امام جمعه شاهرود برخی که مذاکره با آمریکا را خواستار هستند مورد خطاب قرار داد و گفت : این افراد مگر نمی دانند آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده ، نگاهی به تعهدات آمریکا با کشورهای دیگر این موضوع را ثابت می کنند، استکبار فقط به منافع خودمی اندیشد .
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: مذاکره در شرایط کنونی سمی کشنده است ، باید دنبال تقویت نقاط قوت و ترمیم نقاط ضعف خود باشیم.
امینی گفت: تمام تلاش استکبار فقط برای بقای رژیم صهیونیستی است اما سران برخی کشورهای اسلامی از این بازی دشمنان غافل هستند.
امام جمعه شاهرود به حمله پهپادی رزمندگان یمن به تاسیسات نفتی عربستان در عمق خاک این کشور هم اشاره کرد و گفت : دشمنان می دانند که ملت های مستضعف اکنون به تسلیحات نوین مجهز بوده و توان برهم زدن معادلات آن ها را دارند.
امینی روز جهانی ارتباطات را یاد آور شد و گفت : فضای مجازی به توجه بیشتر نیاز دارد ، اگر چه فرصت خوبی برای آگاهی بخشی و توسعه علوم و فضایل است ، همزمان تهدید بسیار جدی برای مردم محسوب می شود که بیش از همه نسل جوان را نشانه گرفته است.
وی از کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند خواست با در نظر گرفتن منافع ملی از انتشار مطالب نادرست پرهیزکنند.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.