منصور کشاورزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چالش کم آبی در مناطق روستایی سمنان در سال های گذشته یکی از چالش های اساسی بود که با درایت دولت تدبیر و امید اکنون در بیش از 88 درصد روستاهای استان این مشکل برطرف شده است.
وی با بیان اینکه تلاش برای رفع چالش کم آبی در تعدادی از روستاهای شرق استان سمنان ادامه دارد، گفت: امسال سه روستا در منطقه خارتوران شاهرود از مدار آبرسانی با تانکر خارج می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: در زمان اوج مصرف آب در سال 92 به بیش از 50 روستای استان با تانکر آبرسانی می شد که این رقم در سال 98 به کمتر از 10 روستا رسیده است.
کشاورزیان با اشاره به چالش کم آبی و مهاجرت از مناطق روستایی سمنان، افزود: با تخصیص به موقع اعتبار و دغدغه مندی نسبت به رفع مشکلات مناطق محروم می توان برای توسعه و آبادانی استان گام برداشت.
وی تصریح کرد: در صورت رفع مشکلات زیرساختی، ظرفیت های اقتصادی روستاهای استان سمنان ویژه است و تولید محصولات راهبردی و اشتغال پایدار با حمایت از روستاییان امکانپذیر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: برنامه ریزی اصلی این شرکت رفع مشکل کم آبی در تمامی روستاهای استان است که با تلاش دولتمردان این مهم محقق می شود.
به گزارش ایرنا، از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.