علی اصغر جلالوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس گزارش یکی از مراکز تهیه غذا در شهرستان، مبنی بر بوی نامطبوع ماهی موجود در سردخانه و با توجه به بازدید کارشناسان دامپزشکی و انجام آزمایش لازم، غیر قابل مصرف بودن این ماهی ها اعلام شد.
وی تصریح کرد: 305 کیلوگرم ماهی منجمد کشف شده، دارای بوی نامطبوع و وضعیت ظاهری نامطلوب بود که پس از رسیدن جواب آزمایش ها و بررسی های لازم، این محموله ضبط و معدوم شد.
جلالوند ادامه داد: بر اساس آزمایش صورت گرفته از این فرآورده دامی و بر اساس مشاهده نشدن استانداردهای لازم و میزان میکروب بالا، این ماهی ها برای انسان غیر قابل مصرف اعلام شد.
وی افزود: فرآورده های دامی، با توجه به شرایط نگهداری، بیشتر در معرض فساد پذیری قرار دارند که این نکته باید مورد توجه عموم مردم و واحدهای توزیع قرار گیرد.
جلالوند تصریح کرد: به منظور شرایط و استانداردهای لازم و ماهیت نگهداری فرآورده های خام، کارشناسان دامپزشکی دامغان به طور مداوم از واحدهای دامی، مراکز تولید، تهیه و توزیع دام، بازدید می کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دامغان گفت: شهروندان برای جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بین دام و انسان و مشکلات بهداشتی، فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.
به گزارش ایرنا، مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دراین خصوص مراتب را با تماس با اداره دامپزشکی شهرستان و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان اطلاع رسانی کنند.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.