به گزارش ایرنا، شهید احسانی، فرزند محمد و سیده لیلا، یکم فروردین 1344 در شهرستان سرخه استان سمنان در خانواده ای پایبند به احکام اسلامی دیده به جهان گشود.
این شهید والامقام، تا مقطع راهنمایی درس خواند و در کار کشاورزی کمک حال پدرش بود. وقتش را در صحرا و بیابان، در کنار پدر می‌گذراند.
این شهید جلیل القدر، به قرآن خواندن علاقه زیادی داشت و به واسطه حضور در کلاس‌های قرآن شهید استاد عباس علی فیض، قرآن را بسیار روان می‌خواند.
شهید احسانی شخصیت آرام و ساکتی داشت و اهل مطالعه بود و کتاب‌های شهید مطهری و رساله‌ها را مطالعه می‌کرد.
این شهید بزرگوار با شروع جنگ تحمیلی تمایل زیادی برای حضور در میدان نبرد حق علیه باطل داشت، اما به دلیل کم سن و سال بودن و جثه ضعیفش قبولش نکردند، اما بعد از مدتی در سن و بیست و یک سالگی عضو بسیج شد و در شانزدهم تیر 1363از طرف یگان خدمتی لشکر 17علی‌بن ابیطالب(ع) و با لباس بسیجی به جبهه رفت.
شهید احسانی به مدت 10ماه و پنج روز در جبهه های جنگ با مسئولیت های متفاوت مانند کمک تیربارچی نقش ایفا می کرد و سرانجام در یکم شهریور 1363در منطقه جنوب، در حالی که در رود کارون در حال آموزش غواصی بود، طی عملیات پدافندی به شهادت رسید.
شهادت این شهید عالی قدر با سالروز شهادت پسر عمو و پسرعمه‌اش مصادف بود.
شهید احسانی در بخشی از وصیت نامه خود گفته است: امیدوارم که بعد از شهادت من، امت قهرمان ایران همیشه یار رهبری باشند و گول گروهک های وابسته به شرق و غرب را نخورده و به راهنمایی های امام امت که دشمن از آنها هراس دارد گوش فرا دهند، پیروی از رهبری به منزله خاری در چشم دشمنان است.
پیکر مطهر این شهید در زادگاهش در گلزار شهدای شهرستان سرخه به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می پردازد.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.