به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان افزود: بعضی از افراد خاص با وجود مشکلات اقتصادی در کشور سخنرانی های جهت داری انجام می دهند که این اظهار نظرها اساس منطقی ندارد و در چارچوب قانون اساسی نیست.
وی خاطر نشان کرد: لازم است اعضای اتاق بازرگانی و مسئولان دلسوز نظام نسبت به این سخنرانی های دردسرساز و مشکل آفرین در نشست های مختلف در کشور واکنش نشان دهند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: اقدام اخیر شورای عالی امنیت ملی در اقدام متقابل دولت در برابر بدعهدی‌ طرف های دیگر برجام، واکنش حداقلی است و ایران طبق عقل، قانون و شرع در صورت انجام نشدن تعهدات باید واکنش های بیشتر را انجام دهد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتخاذ آرایش جنگ اقتصادی در کشور اقدام خوبی است اما نباید این رویه برای مدت طولانی در ایران مورد توجه قرار گیرد.
همتی اضافه کرد: اکنون کشور در شرایط غیرعادی به سر می برد و اعضای اتاق بازرگانی در ابعاد مختلف نسبت به صحبت های غیرمسئولانه برخی افراد خاص واکنش نشان دهند.

** اختلاف قیمت دلیل خرید شهروندان از خارج از استان
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همواره قیمت بسیاری از کالاها در سمنان نسبت به استان تهران بالاتر بوده و به همین دلیل مردم سمنان رغبت زیادی برای خرید کالا از خارج از استان دارند، برخی کالاها در تهران نصف و حتی یک سوم قیمت کالاهایی است که اکنون در سمنان به فروش می رسد.
وی افزود: همواره صادرات از استان سمنان سالانه 130 تا 140 میلیون دلار بوده که باید با اتخاذ راهکارهای کارشناسی برای افزایش صادرات در بخش های مختلف استان اقدام کرد.
وی گفت: مسئولان با برنامه ریزی اصولی از هدررفت پساب در جنوب سمنان جلوگیری کنند و این آب به بخش صنعت هدایت شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی بعد از ارایه تسهیلات اشتغال روستایی، ارزیابی نسبت به نتیجه اجرای این طرح داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی وجود دارد و سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
در این نشست، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.