به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید مازندرانی عصر چهارشنبه در جمع برخی صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس افزود: از این تسهیلات پرداختی یک هزار و 700 میلیارد ریال در قالب تسهیلات روستایی، 192 میلیارد ریال مشاغل خانگی و 500 میلیارد ریال به طرح های اشتغال فراگیر پرداخت شد.
وی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی استان گلستان مربوط به مرحله نخست این تسهیلات بوده که به 2500 نفر متقاضی پرداخت شد.
مازندرانی از تشکیل 200 میلیارد ریال پرونده دیگر برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در بانک های استان گلستان خبر داد و گفت: تخصیص مرحله دوم این تسهیلات به مبلغ یک هزار و 620 میلیارد ریال تا پایان ماه جاری به بانک ها ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای جذب کامل مرحله دوم تسهیلات این بخش نیز پرونده های لازم تشکیل شده که در مرحله کارشناسی قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی نیز در نیمه نخست امسال 192 میلیارد ریال به دو هزار نفر واجد شرایط که بیشتر زنان سرپرست خانوار بودند، پرداخت شد.
مازندرانی افزود: مرحله دوم این بخش تسهیلات نیز در نیمه دوم امسال به مبلغ 200 میلیارد ریال پیش بینی شده که به 2500 متقاضی در سراسر استان گلستان پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه طرح های اشتغال فراگیر گلستان نیز 500 میلیارد ریال پرداخت شده و منتظر ابلاغ تسهیلات نیمه دوم سال که هنوز رقم آن مشخص نیست، هستیم.
این مسوول در پاسخ به درخواست برخی صاحبان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گنبد که خواستار پرداخت تسهیلات با کارمزد 6 درصد مانند تسهیلات نواحی صنعتی هستند، گفت: مطابق قانون واحدهای صنعتی که در شهرک هایی با وسعت کمتر از 50 هکتار مستقر هستند، می توانند از تسهیلات روستایی و عشایر با کارمزد 6 درصد بهره مند شوند.
مازندرانی افزود: از آنجا که مساحت شهرک صنعتی گنبدکاووس حدود 100 هکتار است، واحدهای صنعتی آن نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در شهرک های بالای 50 هکتار مساحت با کارمزد 18 درصد بوده که پنج درصد آن یارانه دولت است و باید پیگیری و جذب شود.
به گزارش ایرنا، سرپرست شهرک صنعتی گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این شهرک با مساحت 100 هکتار دارای 113 قرارداد واگذاری زمین است که از این تعداد تاکنون 81 واحد تولیدی در آن مستقر و بقیه در مرحله احداث هستند.
محمد بردی توکلی افزود: از مجموع 81 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی گنبدکاووس 58 واحد آن با اشتغال 1100 نفر فعال و 23 واحد دیگر نیز به دلایل مختلف فعالیتی ندارند.
وی اضافه کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس به مساحت 100 هکتار تصویب شده و در مرحله انجام امور اداری برای خرید و واگذاری آن است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست که فرماندار، برخی روسای ادارات، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و نیز معاونین اداره کل بیمه تامین اجتماعی و شرکت شهرک های صنعتی گلستان حضور داشتند، از تعدادی واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شهرستان بازدید شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.