مهدی قاسمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: حرکت جشنواره گل غلتان نوزاد به سمت سرمایه گذاری می تواند در جهت رفع مشکلات تاثیر بسیاری داشته باشد و در سال های آینده اتفاقات خوبی را برای این جشنواره و شهر امیریه رقم بزند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان اضافه کرد: بومی سازی گل غلتان یکی دیگر از اهداف بلند مدت این جشنواره است که باید برگزاری جشنواره توسط مردم و به صورت آیین گذشتگان برگزار شود.
قاسمی تصریح کرد: با حضور مردم در برگزاری جشنواره و رفت و آمد گردشگران به این شهر میتوان با نوع تبلیغات و بازاریابی مناسب در جشنواره به سمت توسعه و رشد اقتصادی منطقه حرکت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده علاقمندان در شهر امیریه برای بازدید از اجرای این آیین، باید زمان جشنواره از سه روز به 15 الی 20 روز تغییر کند که با این امر علاوه بر استقبال بیشتر مردم شاهد برگزاری آیین گل غلتان با کیفیت بالاتر باشیم.
قاسمی گفت: ایجاد اقامتگاه های گردشگری با هدف اسکان و پذیرش بیشتر مسافران، گردشگران و تورهای ویژه گردشگری برای شرکت در این جشنواره در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: گل چینان، راه اندازی کارناوال شادی، بازدید از کویر حاج علیقلی و دریاچه نمک، بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی امیریه، برگزاری گل غلتان در منازل، موسیقی محلی و برنامه های فرهنگی، شتر سواری، اسب سواری و جنگ شبانه، از برنامه های اصلی دوازدهمین جشنواره ملی گل غلتان امیریه است.
قاسمی افزود: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با 25 غرفه در حاشیه این جشنواره در روزهای 12 و 13 اردیبهشت ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا: در این آیین 100 ساله، والدین نوزادان با غلتاندن فرزندان خود در گلبرگ های گل های محمدی در اولین بهار زندگی، نوزاد خود را از بیماری های فصلی در امان می دارند.
به گزارش ایرنا، در بیش از پنج هکتار از اراضی کشاورزی شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان گل محمدی کشت می شود.
آیین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه در سال 89 به شماره 177 به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز به ثبت ملی رسیده است.
شهر امیریه با بیش از سه هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری شهر دامغان و 90 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.
9856
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.