محمد علی امیری شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین معارفه رئیس دادگستری شهرستان دامغان، در گفت و گو با ایرنا، افزود: 135 هزار و 980 فقره پرونده طی سال 97 در محاکم قضایی استان سمنان مختومه شده است در حالی که آمار ورودی، 105 هزار و 512 پرونده بوده است.
معاون قضایی دادگستری کل استان سمنان ادامه داد: آمار سال گذشته و رسیدگی به بیش از 30 هزار پرونده سال های گذشته در سال 97، نشان از تلاش و پشتکار نیروهای انسانی در این بخش است.
امیری تصریح کرد: 36 هزار و 356 پرونده به شوراهای حل اختلاف و 69 هزار و 150 فقره پرونده به دادگستری در سال گذشته ارجاع شد.
وی به آمار پرونده های مختومه استان سمنان اشاره و اضافه کرد: 36 هزار و 360 پرونده در شوراهای حل اختلاف و 99 هزار و 320 پرونده در دادگستری های استان در سال 97 مختومه اعلام شد.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین پرونده ورودی به محاکم قضایی استان سمنان در حوزه دعاوی حقوقی، مالی و خانواده بوده است.
امیری به فعالیت 108 شورای حل اختلاف در استان سمنان اشاره کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف نقش بسیار مهمی در کاهش آمار ورودی پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها را برعهده دارند.
وی افزود: شهرستان دامغان دارای 14 شعبه شورای حل اختلاف است که از این تعداد هفت شعبه شهری و هفت شعبه روستایی است.
امیری از افتتاح ششمین دفتر خدمات قضایی استان در دامغان خبر داد و گفت: این دفتر به عنوان دفتر پیشخوان قضایی شناخته می شود و شهروندان می توانند با هدف ارائه کلیه اقدامات قضایی، ثبت شکایت، دادخواست، اعتراض و تجدید نظر، به این دفتر مراجعه کنند.
معاون قضایی دادگستری کل استان سمنان گفت: هم اکنون 2 دفتر خدمات قضایی در شهر سمنان دایر است و شهرهای شاهرود، گرمسار و مهدیشهر نیز دارای یک دفتر خدمات قضایی هستند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات چهار ساله حسین شکوری تقدیر و علی نقی خاکی به سمت ریاست دادگستری دامغان منصوب شد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 21 هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.