به گزارش ایرنا، محمد دستورانی عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم افزود: با اجرای طرح ایران مهارت، تاکنون هشت هزار و 736 دانش آموز در استان سمنان با مهارت آموزی آشنا شدند.
وی با اشاره به اینکه میانگین مهارت آموزی در استان سمنان، 14 درصد از میانگین کشوری در طرح ایران مهارت بالاتر است، اظهار داشت: نیازسنجی دانش آموزان در دوره اول متوسطه، شناسایی ظرفیت های کسب و کار هر منطقه و کاهش شهریه از جمله علت های دستیابی به این موفقیت بود.
وی گفت: برنامه ها در سال 98 با هدف تحصیل 47.5 درصد دانش آموزان در رشته های مهارت آموزی در هنرستان ها و دبیرستان های کار و دانش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: به روز نبودن تجهیزات هنرستان ها و دبیرستان های کار و دانش این استان عمده ترین مشکل در تحقق این مساله است.
وی ابراز داشت: همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش 52 معلم نمونه شامل 24 معلم استانی و 28 معلم شهرستانی تجلیل می شوند.
وی یادآور شد: همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم یک هزار معلم در استان به وسیله انجمن اولیاء و مربیان تقدیر می شوند.
وی اضافه کرد: تقدیر از 12 معلم استان سمنان به طور ویژه و نواخته شدن زنگ سپاس در 110 مدرسه از دیگر برنامه های این هفته آموزش و پرورش این استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برگزاری همایش شهرستانی و استانی تجلیل از معلم نمونه، یادآور شد: برگزاری 12 همایش در سراسر استان سمنان که به طور رسمی از فردا پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت با غبارروبی مزار شهدا شهرستان دامغان آغاز می شود، از برنامه های هفته معلم در این استان است‌ که همایش استانی در روز هفدهم اردیبهشت با حضور معاون وزیر برگزار خواهد شد.

** لزوم کاهش فاصله بایدها و واقعیت های جامعه
دستورانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: کاهش فاصله بین بایدها و واقعیت های جامعه از جمله برقراری عدالت آموزشی، توزیع متوازن قدرت سازمانی و افزایش شفافیت در پاسخگویی به مردم یکی از نکات کلیدی این بیانیه است.
دستورانی تصریح کرد: در برخی از نقاط استان سمنان عدالت آموزشی به درستی محقق نشده و این مساله نیاز به بازنگری دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه خاستگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی، نظام آموزشی است، خاطرنشان کرد: بستر و زمینه تحقق خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی آموزش و پرورش است، اما وجود ناهنجاری های اجتماعی نشان از خلاءها و کاستی هایی در نظام آموزشی دارد.
وی به سیاست های جدید وزارتخانه آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد: حذف مشق شب و تکالیف تعطیلات نوروزی دانش آموزان در دوران ابتدایی از برنامه های محقق شده این وزارتخانه است.

** یک هزار جذب جدید در آموزش و پرورش استان سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 25 هزار نفر از طریق آزمون ورودی جذب آموزش و پرورش کشور می شوند که سهم این استان یک هزار نفر است.
وی با اشاره به گزینش 90 هزار دانشجو معلم در سال 99-98، بیان کرد: اشتغال پایدار برای 115 هزار نفر از قشر تحصیل کرده در سال تحصیلی جدید فراهم می شود.

** افزایش 40 درصدی درآمد آموزش و پرورش استان سمنان
دستورانی گفت: تعلق 550 ملک به آموزش و پرورش استان سمنان مسجل شده که 50 مورد در سال 97 به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به افزایش درآمد این اداره کل با وجود شفافیت مالی و نظارت دقیق تصریح کرد: 40 درصد درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان سمنان افزایش در سال 97 یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به کمبود اعتبارات اشاره کرد و یادآور شد: تعداد کلاس های هوشمند این استان 10 درصد در سال 97 نسبت به گذشته افزایش داشته که میزان مطلوب نیست و علت آن کمبود اعتبارات است.

** تخصیص 580 میلیارد ریالی از سفر رئیس جمهوری به استان سمنان
دستورانی اظهارداشت: 580 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ساخت، تجهیز و استانداردسازی گرمایشی مدارس استان سمنان اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: اکنون در حوزه آموزش و پرورش 73 طرح عمرانی با اعتبار ملی و با کمک خیران در استان سمنان در حال اجرا است‌
دستورانی تاکید کرد: از مجموع طرح ها، 20 طرح در مرکز سمنان و بقیه با توزیع متوازن در شهرستان های استان در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم در یک هزار و 100 فضای آموزشی با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.