به گزارش ایرنا، فرماندار دامغان در این آیین ضمن تقدیر از زحمات چهار ساله رییس سابق دادگستری، برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.
علی اصغر مجد افزود: عدالت محوری، قانون مداری، تواضع، قانون محوری و تلاش دستگاه قضا در دامغان سبب کاهش جرم شده است که این تلاش ها ستودنی است.
وی ادامه داد: دادگستری به عنوان قوه مستقل از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است که مسئولیت سنگین برقراری نظم، امنیت و آرامش اجتماعی را برعهده دارد.
مجد تصریح کرد: دستگاه قضایی در شهرستان با اقدام های دلسوزانه، اعتماد عمومی را جلب کرده است چرا که تلاش این افراد همواره بر مطالبه حق و حقیقت است.
وی اظهار داشت: ششمین دفتر خدمات قضایی استان سمنان به عنوان پیشخوان قضا به زودی در دامغان راه اندازی می شود که این اقدام گامی مثبت در جهت ارائه خدمات مطلوب در این شهرستان خواهد بود.

** 85 درصد پرونده های فرسوده دامغان با صدور رای مختومه شد
رئیس سابق دادگستری شهرستان دامغان گفت: 85 درصد پرونده های فرسوده دامغان در چهار سال اخیر با صدور رای دادگاه، مختومه شد که پنج هزار و 20 فقره مربوط به شعبه اول و سه هزار و 903 پرونده مربوط به شورای حل اختلاف است.
حسین شکوری افزود: برخورد با اراذل و اوباش و افرادی که برهم زننده آرامش و امنیت مردم هستند، در صدر برنامه ها است که با این افراد با جدیت برخورد می شود.
وی ادامه داد: حجم بالایی از پرونده ها در کلانتری و شورای حل اختلاف این شهرستان حل و فصل می شود که با این اقدام، از حجم پرونده های دادگستری کاسته می شود.
شکوری تصریح کرد: در طول خدمت چهار ساله خود، 9 هزار پرونده برعهده گرفتم که از این تعداد بیش از پنج هزار فقره پرونده در حوزه حقوقی و خانواده مورد حل و فصل قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون، میانگین مصوب زمان رسیدگی به پرونده ها 172 روز است در حالی که میانگین رسیدگی به پرونده ها در شعب حقوقی این شهرستان، 47 و شعب کیفری و انقلاب 25 روز ثبت شده است.
رئیس سابق دادگستری دامغان گفت: یک هزار و 210 فقره پرونده در مرحله رسیدگی در سال 94 در شهرستان وجود داشت در حالی که این آمار در حال حاضر به یک هزار و 23 فقره رسیده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 21 هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.