در این مطلب آمده است: 13 آبان، یادآور وقایع مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت. روزی که دشمن، هراسان از نفوذ امام خمینی(ره) دست به تبعید ایشان زد تا به خیال خام خود، زنجیره این ارتباط را قطع کند که البته نه تنها موفق نشد بلکه عشق و ارادت مردم به رهبر خود بیش از پیش شد. همچنین روزی است که دانش آموزان آگاه و رشید کشورمان در مبارزه با استکبار، نقشی فراموش نشدنی ایفا کردند و خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که در کنار دیگر انقلابیون با شعار و مشت های گره خورده، پایه های حکومت پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمامداران کاخ سفید انداختند. آری دانش آموزان دیروز، وظیفه خود را نسبت به انقلاب انجام دادند و وظیفه دانش آموزان امروز، بصیرت و شناخت دشمن است، چرا که دشمن همواره در حال توطئه چینی علیه ایران است. دیگر سیلی آمریکا از مردم ایران، تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان بود که آن هم در 13آبان رقم خورد و جز خفت برای استکبار جهانی نداشت. هر سال اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان سیستان و بلوچستان با حضور در راهپیمایی 13 آبان مشت محکمی بر دهان استکبار می کوبند و امسال نیز که با یکی دیگر از شیطنت های آمریکا یعنی دستور ترامپ برای اعمال تحریم ها و فشارهای بیشتر بر ملت همراه است همه آماده هستند تا فردا با شکوه تر از سال های گذشته در این راهپیمایی شرکت کنند و شعار مرگ بر آمریکا سر دهند و «نه» محکمی به استکبار جهانی بگویند.
پاسخی محکم به یاوه گویی های دشمن
یکی از دانشجویان زاهدانی می گوید: دشمن چهره جدیدی را از خود به نمایش گذاشته و با روش ها و ابزارهای جدید، دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است که باید با حضور در راهپیمایی 13 آبان، پاسخ محکمی به یاوه گویی هایش داد. «رستم زاده» می افزاید: شهدای زیادی خون خود را نثار کردند تا انقلاب اسلامی پیروز شود و به برکت انقلاب، سال هاست شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم، حال وظیفه ما جوانان است که با حضور در چنین صحنه هایی از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و به خواسته های دشمنان «نه» بگوییم و به آن ها بفهمانیم که هرگز در برابر خواسته های شان کوتاه نمی آییم و تا خون در رگ داریم از انقلاب دفاع خواهیم کرد.
قوی تر از گذشته
یکی دیگر از دانشجویان در این باره می گوید: به عنوان یک دانشجو هر سال در راهپیمایی حضور داشتم امسال هم مانند سال های گذشته و با عزم جدی تری در این مراسم مهم شرکت می کنم. «محمد امین روشن» ادامه می دهد: این بار قوی تر از گذشته با حضور خود به دشمنان قسم خورده این نظام ثابت می کنیم که مثل همیشه در لحظه های سخت پشت هم و هم دلم هستیم.
13آبان؛ انقلاب دوم
یک راننده تاکسی هم می گوید: با تاسی از فرهنگ ارزشی عاشورای حسینی در برابر هر گونه تحریم و توطئه های شیطان بزرگ ایستاده ایم و تا ظهور حضرت مهدی(عج) از انقلاب و نهضت خود دفاع خواهیم کرد. «حسن توفانی» می افزاید: چنانچه هر انسان بیدار و با وجدانی وضعیت نابه سامان جهان را بررسی کند، خواهد دید همیشه رد پای اسرائیل و آمریکا در به وجود آمدن این شرایط دیده می شود و حضور کشوری قدرتمند مانند ایران و رهبری فرزانه و هوشمند در برابر توطئه های دشمن سبب خشم آمریکایی ها شده است. وی می افزاید: همیشه باید اقدامات آمریکا را رصد کرد تا دچار خسارت و زیان نشویم. 13 آبان به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده می شود و یادآور به زانو درآمدن شیطان بزرگ و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از ایران اسلامی است. وی ادامه می دهد: این روز به راستی روز پایداری ملت در برابر آمریکای شیطان صفت است و امسال پر شورتر از سال های گذشته در این مراسم شرکت می کنیم و فریاد مرگ بر آمریکا را بار دیگر سر خواهیم داد.
ادامه دهنده راه شهدای دانش آموز
یکی از دانش آموزان دبیرستان امام حسین(ع) زاهدان می گوید: ملت ما به ویژه شهدا به مومنان جهان، جسارت استکبار ستیزی و درس شهادت و دلیری آموختند و به مظلومان دنیا ثابت کردند که با عزم راسخ و با دستان خالی هم می توانند در برابر ظالمان بایستند. «حسین کیخا» می افزاید: 13 آبان، یک روز بزرگ در تاریخ انقلاب و نظام است، به همین دلیل با قدرت در کنار دوستانم در راهپیمایی 13 آبان شرکت می کنم و با مشت های گره خورده، فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهیم و اعلام می کنیم که ادامه دهنده راه شهدای دانش آموز هستیم. وی ادامه می دهد: استکبار جهانی بداند این سرزمین ملتی خستگین ناپذیر دارد که هرگز اجازه توطئه و ایجاد نا امنی نخواهد داد و از تحریم ها عبور و نقشه شوم دشمن را نقش بر آب می کنیم.
مرگ بر آمریکا؛ شعار کلیدی
یکی از دانش آموزان زاهدان نیز می گوید: «مرگ بر آمریکا» شعار کلیدی ما است و هرگز تحت هیچ شرایطی آن را فراموش نمی کنیم، زیرا آمریکا از سالیان گذشته به دنبال جنگ طلبی و استعمار کشورهای دیگر بوده است. «الیا نارویی» می افزاید: آرامش و آسایش ما به دلیل فعالیت مبارزانی است که مقابل فریب و نیرنگ آمریکا ایستادگی کردند و هرگز اجازه ندادند دشمن عیله نظام و انقلاب توطئه کند و به پیروزی برسد. وی ادامه می دهد: حضور دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان، به منزله مبارزه همیشگی با آمریکاست و تا خون در رگ های ما جریان دارد با قدرت علمی، پژوهشی و نظامی مقابل آمریکا خواهیم ایستاد.
یک صدا و هم نفس برای حمایت از انقلاب
یکی از بانوان هم می گوید: شرایط اقتصادی که برای ملت ایران به وجود آورده اند، نمی تواند دل مردم این کشور را از انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان سرد کند. «مژگان غلامی» بیان می کند: این موضوع سبب همبستگی بیشتر مردم می شود تا یک صدا و هم نفس در کنار هم از انقلاب اسلامی و رهبری معظم حمایت کنند و همیشه در کنار ایشان بایستند. وی ادامه می دهد: در راهپیمای 13 آبان با انگیزه بیشتری نسبت به سال های گذشته شرکت می کنیم و با شعار مرگ بر آمریکا پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهیم داد.
عزمی جدی تر از هر سال
دانش آموز دیگر نیز سیزده آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی می داند و می گوید: هر سال به همراه هم کلاسی ها و معلم ها در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردیم. « میرزایی» بیان می کند: امسال به اتفاق دوستان و آشنایانم تصمیم داریم با عزم جدی تر در این مراسم شرکت و دوباره حماسه ای تاریخی برای کشور خلق کنیم.
پاسخی به صحبت های ترامپ
یکی از کاسبان زاهدان نیز بیان می کند: شرکت در این روز، نشانگر تعهد ما به انقلاب، رهبری و خون شهدا و برای تحقق اهداف عظیم انقلاب اسلامی است، با فریادهای استکبار ستیزانه خود در این راهپیمایی جلوه ای از وحدت مردم در مبارزه با استکبار را نشان می دهیم. «صافی زاده» می افزاید: هر سال با فرا رسیدن این روز بیشتر کاسبان زاهدان مغازه های خود را تعطیل و خیلی ها نیز به همراه خانواده در این راهپیمایی شرکت می کنند، امسال هم پر خروش تر از سال گذشته و در کنار هم و تحت فرمان و منویات رهبری با ابراز خشم خود علیه دشمنان به ویژه شیطان بزرگ، به آن ها این پیام را داریم که هرگز در برابر توطئه ها و تحریم های آن ها تسلیم نخواهیم شد، زیرا ایرانی هرگز تن به ذلت نداده است و نخواهد داد. وی اضافه می کند: اقتدار ایران به اندازه ای است که به یک مدل رفتاری و الگو برای کشورهای دیگر تبدیل شده است و حرف های رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد به شدت از ملت و نظام ما احساس خطر کرده است بنابراین شرکت در این راهپیمایی، پاسخی به صحبت های او علیه کشور خواهد بود.
به رخ کشیدن وحدت
یکی از شهروندان زاهدانی هم اظهار می کند: هر سال و از دوران دانش آموزی به همراه دوستانم در این راهپیمایی شرکت کردم و در کنار برادران شیعه خود زنجیره ای از وحدت امت اسلامی را به رخ دشمنان کشیدیم. «عبدالخالق سرفرازهی» می افزاید: فردا در این راهپیمایی و در کنار اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و دانشجویان با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشور و سربندهایی که نشانه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار است، با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر اسرائیل، بار دیگر اعلام می کنیم که در مقابل هر ظلمی ایستاده ایم و سر تسلیم فرود نخواهیم آورد و تحت فرمان مقام معظم رهبری در برابر هر گونه توطئه دشمن ایستاده ایم و این نقشه آمریکا را هم نقش بر آب خواهیم ساخت.
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.