عباس طاهران پور چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رانش زمین درروستاهای کالپوش وسیلاب دربخش مرکزی افزود : متاسفانه در کشور بویژه مناطق روستایی هنوز خدمات بیمه جایگاه خود را پیدا نکرده ونیازمند اطلاع رسانی بیشتری است.
وی بااشاره به اینکه 88درصد جمعیت شهرستان میامی در روستاها ساکن می باشند گفت : ترویج بیمه منازل برای حمایت از روستاییان دربرابرحوادث ضرورت دارد.
معاون فرماندار میامی ترویج فرهنگ بیمه ساختمان را درمناطق روستایی وشهری مهمترین ابزار برای کاهش خطرات حوادث بلایای طبیعی دانست و تصریح کرد : نباید در حوادث سهل‌انگاری کرد ، اقشارمختلف مردم در این مساله مهم اقدام جدی داشته باشند.
وی با اشاره به زلزله سال های گذشته درروستای نردین خاطرنشان کرد: برخی منازل مسکونی زیرحمایت بیمه ای بودند وازمزایای آن بهرمندشدند ونسبت به تعمیر و ساخت مسکن اقدام کردند.
طاهران پور درادامه با توجه به سیلاب های بوجودآمده در چندماه گذشته وخسارت به مزارع وباغ ها اظهارداشت : درصورت بیمه کردن محصولات کشاورزی بخشی زیادی ازخسارت ها جبران می شود.
وی اطلاع رسانی در باره خدمات بیمه ای به مردم را مهم خواند و افزود: شرکت های بیمه باید از این فرصت استفاده کنند و خدمات خود را برای مردم بازگو نمایند.
به گزارش ایرنا،باران شدید ، برف وکولاک 2ماه گذشته 388میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سیلاب موجب تخریب راه های بین روستایی و بین مزارع دربخش مرکزی شهرستان شد.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.