امیر عبدوس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تلف شدن صدها راس قوچ وحشی در عرصه های طبیعی استان گلستان منتشر شد که با توجه به هم جواربودن بخشی از مناطق حفاظت شده شاهرود با این استان، نگرانی هایی مبنی بر انتقال این بیماری واگیر به وحوش استان سمنان احساس شد.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش و همکاری اداره کل امور عشایری و دامپزشکی استان سمنان، طرح مایه کوبی دام های سبک و سنگین استان انجام شد و احتمال انتقال بیماری های واگیر به وحوش مناطق حفاظت شده استان بسیار ضعیف است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: ارزیابی های دقیقی در صورت مشاهده بیماری های واگیر در بین وحوش مناطق حفاظت شده استان انجام می شود و با برنامه ریزی های انجام شده، در صورت بروز هر علایمی، با همکاری اداره کل دامپزشکی، طرح های مقابله ای اجرا خواهد شد.
عبدوس اضافه کرد: با توجه به سردی هوا در روزها گذشته شیوع بیماری های واگیر دامی در برخی از نقاط کشور شدت گرفته که با تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه ها تاکنون علایمی از بیماری های واگیر در بین حیات وحش استان مشاهده نشده است.
وی تصریح کرد: اکنون هیچ گونه بیماری واگیر حیات وحش مناطق حفاظت شده استان سمنان را تهدید نمی کند و دوستداران محیط زیست در استان نگران نباشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: همواره حفظ گونه های جانوری و گیاهی مناطق حفاظت شده در اولویت کاری کارکنان این اداره کل قرار دارد و با نظارت دقیق، آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع بیماری واگیر در بین وحوش وجود دارد.
به گزارش ایرنا، 25 درصد وسعت استان سمنان مناطق تحت حفاظت محیط زیست است که با 131 محیط بان از آن مراقبت می شود، 16 درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و این استان میزبان 30 درصد از تنوع گیاهی و جانوری شناسایی شده در کشور است.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.