عباس آل بویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شوراها، در صورت باز بودن فضا، ظرفیت قابل توجهی برای افزایش رونق و آبادانی کشور دارند، اما با این وجود به این رکن مهم حاکمیتی به معنی واقعی توجه نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه همان طور که قانون اساسی به پویایی این رکن تاکید دارد، دولتمردان باید به نقش و جایگاه شورا اهمیت قائل باشند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در نشست های محلی از ظرفیت نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کنند.
رئیس شورای اسلامی استان سمنان گفت: ظرفیت شوراهای اسلامی در کشور مغفول مانده است و تاکنون نظام نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند.
آل بویه افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقطه عطف مردم سالاری دینی در کشور است و باید افراد متخصص در شورای عالی استانها مسئولیت بگیرند.
وی اضافه کرد: ضمانت اجرایی قوی و منسجم برای تصمیم هایی که شورای عالی استان ها می گیرد، وجود ندارد که با اصلاح قوانین باید برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: برگرداندن شوراها به جایگاه واقعی خود نیازمند اصلاح قوانین و تغییر نگاه دولتی ها است.
آل بویه ادامه داد: شوراها برای ایده پردازی و اجرای موفق طرح های عمرانی و زیرساختی در مناطق شهری و روستایی نیازمند اعطای برخی اختیارها هستند.
رئیس شورای اسلامی استان سمنان اضافه کرد: دولت باید برای مشارکت شوراها در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی اعتمادآفرینی کند و بسیاری از برنامه هایی که دولت توان اجرا ندارد به شوراهای اسلامی شهر و روستا واگذار شود.
به گزارش ایرنا، نهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شوراها نام گذاری شده است.
استان سمنان 20 شهر دارد و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یکهزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی از سوی مردم انتخاب شدند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.