محمد باقر منوچهری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس برآوردها، موجودی گندم سمنان در انبارها و سیلوهای استان سمنان برای تامین نیاز سه ماه دیگر استان کافی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم، با توجه به شروع زودهنگام فصل برداشت در سال گذشته، از هشتم خرداد آغاز شد که امسال اجرای این طرح در نیمه دوم خرداد خواهد بود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: سیل و بارش شدید باران در روزهای اخیر خسارت اندکی به گندمزارهای استان وارد کرد و برای امسال خرید تضمینی بیش از 115 هزار تن گندم پیش بینی می شود.
منوچهری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 80 هزار تن گندم به صورت تضمینی در استان سمنان خریداری شد و برای امسال پنج کارخانه و 2 سیلوی سمنان آماده ذخیره سازی گندم است.
وی اضافه کرد: با شروع فصل برداشت ذخیره سازی گندم در انبار و سیلوهای استان برای تامین نیاز سمنان برای یک سال پیش رو انجام می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: 32 پایگاه خرید تضمینی، گندم را از کشاورزان برای سال زراعی 97- 98 به ازای یک کیلوگرم 17 هزار ریال خریداری می کنند.
به گزارش ایرنا، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 96-97 براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی 13 هزار و 300 ریال بود که بیش از 86 هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.