به گزارش ایرنا، منوچهر فخری دوشنبه در آیین نخستین پرواز بین المللی فرودگاه شاهرود افزود: باند این فرودگاه از 2800متر به 3200متر و عرض باند هم از 45 متر به 60 متر افزایش پیدا می کند.
فخری ادامه داد: با توجه به این که شهرستان شاهرود در بخش کردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی در کشور تاثیرگذار است، راه اندازی این فرودگاه موجبات رونق اقتصادی در استان را فراهم می کند.
وی فرودگاه را یکی از مهمترین شاخص های توسعه دانست واظهار داشت: در سفر رییس جمهور اعتبار خوبی تزریق شد تا این فرودگاه بصورت دائمی به مردم استان خدمات دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: بعد از تعمیرات باند و ارتقای زیر ساخت ها دستکم هفته ای 6 پرواز از این فرودگاه انجام می شود.
حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی هم در این آیین گفت: اراده مردم شاهرود بعد از 28 سال محقق شد و اکنون شاهد نخستین پرواز بین المللی به عتبات عالیات هستیم.
حسینی با بیان این که از گذشته دور تاکنون کمیته مردمی، مسوولان شهرستان و استانی تلاش زیادی برای ایجاد زیرساخت های این فرودگاه کردند، افزود: با کمک های مردمی بعد از 25 سال روکش آسفالت باند تعویض شده و قرار است 300 متر هم به طول باند اضافه شود.
وی ازانجام پروازهای عتبات عالیات و حج عمره از این فرودگاه خبر داد و اظهارداشت: از چند روز آینده تا 2 ماه برای انجام عملیات تعریض باند و تجهیز سالن ها فرودگاه تعطیل می شود.
حسینی خاطرنشان کرد،در آینده نزدیک پروازهای باری برای حمل محصولات کشاورزی این استان به سایر کشورهای اطراف برقرار خواهد شد.
نماینده شاهرود و میامی تصریح کرد: در این سفر سعی شد از تعداد کسانی که درگیر مستقیم ساخت فرودگاه بوده و تعدادی از خانواده های شهداء و کمیته های مردمی انتخاب و اعزام شوند.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
فرودگاه 720 هکتاری شاهرود یکی از معدود فرودگاه های مردمی کشور است .
کمک های اهالی این شهر در قالب ' کمیته مردمی حمایت از فرودگاه شاهرود ' ، سال هاست به شکل های گوناگون از تلاش برای تداوم پروازها تا اجرای طرح های عمرانی و کمک به توسعه فرودگاه، انجام می شود.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.