به گزارش ایرنا، شهید آرو فرزند محمدقلی و نساء دوازدهم اردیبهشت 1340، در شهرستان مهدیشهر، در خانواده ای مومن و متدین دیده به جهان گشود.
این شهید بزرگوار در دوران کودکی به لحاظ اخلاق خوب همواره الگویی برای هم سن و سالانش بود و همواره تلاش برای شاد کردن دل دیگران داشت.
شهید آرو به خواندن نماز اول وقت و شرکت در نماز جمعه زیاد اهمیت می داد و همواره می گفت مساجد سنگر است و حضور در مسجدها به منزله خاری در چشم دشمنان می ماند.
این شهید بزرگوار در دوران تحصیل در چند مرحله در مسابقات دو و میدانی و والیبال صاحب مدال شد و دانش آموز سال چهارم متوسطه بود که نتوانست در برابر ظلم و ستم متجاوزان خاک وطن آرام بگیرد از این رو با سن و سال کم احساس وظیفه کرد و در سال 1360 رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد، ولی به دلیل علاقه ای که به درس خواندن داشت کتاب های درسی را با خود به همراه برد.
اطرافیان چندین بار به شهید بزرگوار پیشنهاد کردند چند ماهی صبر کند تا مدرک دیپلم بگیرد اما او در جواب می گفت به فرمان رهبر عزیز باید اول با دشمنان خدا جنگید و بعد درس را ادامه داد.
شهید آرو اولین بار از طرف سپاه مهدیشهر لشکر17 گردان موسی بن جعفر (ع) به عنوان بسیجی به جبهه های جنگ برای دفاع از خاک وطن اعزام شد و پس از سه ماه و19 روز دفاع از خاک وطن، سرانجام در دهم فروردین 1362 در عملیات پدافندی در پاسگاه زید ، با اصابت ترکش، به خیل دوستان شهیدش پیوست.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود گفته است: مادرم از تو می خواهم که در مرگم شیون نکنی و به خاطر خدا و دین مبین اسلام صبر کنی و بدان که این فرزند تو امانتی بوده در دست تو که اکنون خدا از تو خواسته و باید امانت را صحیح و سالم تحویل دهید و خوشحال باشی که خداوند چنین عنایتی به شما فرموده و لیاقت شهادت فرزند را به شما داده است.
پیکر مطهرشهید آرو در زادگاهش واقع در گلزار شهدای شهرستان مهدیشهر به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را در برنامه خود قرار داده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.