سید محمد موسوی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سه مقطع شرایط نامساعد جوی باعث خسارت به خطوط برق رسانی و تجهیزات برق در نقاط مختلف استان سمنان شد.
وی خاطرنشان کرد: موج اول بارش برف و کولاک از 27 اسفند 97 باعث قطعی برق منطقه فولادمحله و روستاهای پشتکوه شهرستان مهدیشهر، منطقه اگره و تویه دروار شهرستان دامغان، منطقه خوش ییلاق شهرستان شاهرود و روستاهای منطقه کالپوش شهرستان میامی شد که در کمترین زمان ممکن مشکلات در این بخش برطرف شد.
موسوی زاده اضافه کرد: بارش شدید باران در پنجم و ششم فروردین 98 باعث جاری شدن سیلاب در برخی نقاط سرخه، منطقه چشمه علی دامغان و روستاهای مهدیشهر و تخریب شبکه ، شکستگی پایه های برق و آب گرفتگی تاسیسات و چند پُست زمینی برق شد که در کمترین زمان ممکن مشکلات رفع شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: بارش شدید باران در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین 98 جاری شدن سیلاب و ریزش کوه در برخی از نقاط استان را در پی داشت و به خطوط برق رسانی روستاهای منطقه پشتکوه و فولادمحله مهدیشهر، بسطام و مجن شاهرود، امامزاده عبدالله سرخه و صالح آباد و کلاته رودبار دامغان خسارت وارد شد.
وی تصریح کرد: در این مقطع هم شبکه ها بهسازی و بازسازی و برق مشترکان وصل شد و این سه موج بارشی از 27 اسفند سال 97 تا 14 فروردین 98 به 109 کیلومتر شبکه و 52 ایستگاه توزیع برق در استان آسیب وارد کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: عملیات رفع خاموشی توسط 189 روزگروه با حجم کاری یک هزار و 47 نفرروز با بهره گیری از 300 روزخودروی عملیاتی سبک و سنگین در استان انجام شد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 368 هزار مشترک برق دارد که 77 درصد مشترکان خانگی هستند، بیش از 40 درصد برق استان در بخش صنعت و بیش از 20 درصد در بخش کشاورزی صرف تولید می شود.
سیلاب ناشی از بارش ها در استان سمنان یک کشته برجا گذاشت و یکهزار و 700 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه، برق و آب در استان خسارت وارد کرد، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان نیز باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.