علی آقا یحیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 248 مورد حادثه در این مدت به وقوع پیوست که شامل 14 مورد حادثه در اثر برف و کولاک، 75 مورد حادثه جاده ای، 113 مورد خدمات حضوری و شهری، 40 مورد آبگرفتگی و سیل، سه مورد ریزش آوار، یک مورد حادثه کوهستان، یک مورد حادثه کارگاهی و یک مورد رانش زمین بود.
وی با اشاره به امدادرسانی به 2 هزار و 278 حادثه دیده در حوادث برف و کولاک استان سمنان، بیان کرد: امدادگران این جمعیت به 344 نفر در حوادث جاده ای، 449 نفر حضوری، یک هزار و 102 نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی، 25 نفر در اثر ریزش آوار، 15 نفر حادثه دیده شهری، پنج نفر در حادثه کوهستان و یک حادثه دیده کارگاهی و صنعتی در این استان امدادرسانی کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان تصریح کرد: علاوه بر خدمات و امدادرسانی، 99 نفر توسط این جمعیت در صحنه های مختلف نجات یافتند که به 14 نفر خدمات درمان سرپایی ارائه شد و 85 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: 339 مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای تعطیلات تا کنون توسط جمعیت هلال احمر استان سمنان اسکان یافتند.
به گفته یحیایی، هشت مورد عملیات رهاسازی در این مدت توسط جمعیت هلال احمر استان سمنان انجام شد.
وی با اشاره به سه عملیات امداد هوایی توسط جمعیت هلال احمر استان سمنان، ادامه داد: خدمات امدادرسانی از ابتدای طرح نوروزی تا پانزدهمین روز فروردین امسال توسط 313 تیم عملیاتی و با یک هزار و 26 امدادگر و داوطلب این جمعیت انجام شده است.
یحیایی با بیان اینکه 143 دستگاه آمبولانس برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در این مدت به عملیات اعزام شد، گفت: 31 خودرو، 61 خودرو کمک دار سبک و سنگین،2 خودروی ارتباطات، یک بالگرد، 6 مجموعه نجات، 2 مجموعه هیدرولیک نجات و 18 موتور پمپ و لجن کش از جمله ناوگان ترابری و تجهیزات عملیاتی به کارگیری شده در حوادث نوروزی امسال بود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: این امداد و نجات برای هموطنان در قالب طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی امداد و نجات نوروزی با استقرار 20 پایگاه امداد و نجات استان سمنان با حضور روزانه 130 امدادگر و داوطلب به مسافران و هم استانی ها خدمات ارائه می دهند.
شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت اضطراری و انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی می توانند با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.