به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر شامگاه یکشنبه در پنجمین جلسه شورای مدیریت بحران سال 98 در استانداری سمنان، افزود: جلسه شورای مدیریت بحران استان برای حفظ آمادگی بیشتر و مواجه با خسارت های احتمالی که ممکن است باران های اخیر به استان وارد کند تشکیل شده است.
وی با اشاره به گزارش های هواشناسی بیان کرد: آمادگی کامل برای مدیریت بحران در استان سمنان با توجه به اخطارهای هواشناسی وجود دارد.
استاندار سمنان ابراز داشت: در موج قبلی بارش ها، حدود یک هزار نفر در راه مانده، توسط مدیریت بحران استان سمنان، نجات و امداد رسانی شدند.
وی ادامه داد: در پی بارش های اخیر در‌ منطقه کالپوش، دحدود 200 اصله تیر برق بتنی و تاسیسات آب در 12 روستا قطع شده بود که با اعزام 50 گروه از اداره برق و تیم های عملیاتی از سوی آبفا روستایی و شرکت برق و ارتباطات در مدت معقولی خسارت ها برطرف شد.
آشناگر با اشاره به اینکه برق، آب و گاز منطقه کالپوش برقرار شده است، اضافه کرد: مشکل جدی در این منطقه وجود ندارد، مگر رانش زمین که تیم های برآورد خسارت به همراه فرماندار هم اکنون در منطقه حضور دارند.
وی اظهارداشت: جاده ارتباطی منطقه به دلیل رانش مسدود بود که با حضور به موقع نیروهای عملیاتی، محور دوباره بازگشایی شده است.
استاندار سمنان با بیان اینکه 188 خانه تخریبی در منطقه کالپوش باید تخلیه شوند، تصریح کرد: تاکنون 79 خانه در این منطقه تخلیه شده و در سریع ترین زمان بقیه خانه ها تخلیه می شوند.
آشناگر ادامه داد: اقدام های دولت برای اسکان موقت و خدمات رسانی و تاسیسات لازم انجام می شود.
به گفته وی، برآورد خسارت در این استان و منطقه کالپوش انجام شد و به ستاد مدیریت بحران کشور ارسال می شود.
وی موج دوم بارندگی ها در این استان را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تاکنون 124 میلیمتر باران در استان سمنان باریده است که ‌نسبت به سال گذشته افزایش خیره کننده ای داشت.
آشناگر با اشاره افزایش سه برابری بارندگی در منطقه کالپوش شهرستان میامی، اضافه کرد: باران های اخیر رانش زمین در این منطقه را در‌پی داشته است.
وی افزود: حدود 20 هزار نفر در این استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون امداد رسانی شدند.
استاندار سمنان یادآور شد: سطح بارش ها از اواخر امشب شروع خواهد شد و امید است با این آمادگی، هیچ گونه نگرانی در بین مردم ایجاد نشود.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.