به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل بالایی روز پنجشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در سرسرای اجتماعات اداره کل مدیریت بحران استانداری، بین هزینه خسارت های وارد شده و هزینه هایی که برای بازسازی اصولی و بلند مدت زیرساخت ها تفاوت قائل شد و افزود: طبق آمار دستگاه های اجرای 765 میلیارد تومان باید برای بازسازی بلند مدت خسارت ها هزینه شود.
وی در ادامه بیان داشت: در اثر شدت بارش های چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب خطوط آبرسانی 60 روستای به دلیل شکسته شدن و بالا آمدن آب چشمه قطع شد که تاکنون آب شرب 44 روستا وصل شده و 16 روستای دیگر نیز تا تعمیر خطوط آب با تانکر آبرسانی می شوند.
او همچنین به انتقال ساکنین 2 روستای در معرض رانش زمین در پی بارندگی های اخیر خبر داد و گفت: 35 خانوار زلزله زده در معرض سیلاب شهر سرپل ذهاب نیز در این بارندگی ها به جاهای امن انتقال داده شدند.
بالایی در ادامه از پرداخت مبلغ 2 میلیون تومان و یک تخته فرش هدیه استاندار کرمانشاه به خانواده های زلزله زده ساکن کانکس و چادر شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: کانکس های این خانواده ها نیز در جاهای امن جای گذاری خواهد شد.
او با بیان اینکه به پل جاده های روستایی استان، پنج پل اصلی، جاده، راه های عشایری و دیگر بخش ها در این بارندگی ها خسارت وارد شده است، گفت: اکنون زیرساخت های خدماتی مانند برق، گاز، آب و مخابرت در همه شهرها و روستاهای استان برقرار است.
وی با بیان اینکه در بارندگی ها هیچ مصدومیتی نداشتیم گفت: متاسفانه فقط یک فوتی در روستای کانی عزیز سرپل ذهاب داشتیم که این مورد به ما گوش زد می کند که خود مراقبتی مهم ترین بخش مدیریت بحران است.
طبق آنچه که نقشه های هواشناسی نشان می دهد، هفته پربارشی را پیش رو خواهیم داشت به گونه ای که حداقل بارش ها به 50 و حداکثر آن ها نیز برای برخی مناطق به بیش از 100 میلی متر می رسد.
بارش های هفته آینده از عصر شنبه (10 فروردین) آغاز و به تدریج تا روز چهارشنبه (14 فروردین) در تمام نقاط استان ادامه پیدا می کند.
شدت بارش ها از صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه و برای تمامی نقاط استان خواهد بود.
میانگین بارش سال زراعی اول مهر 97 تا هشتم فروردین 98؛ 648 میلی متر است که نسبت به مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 312 میلی متر بود 107 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 79 درصد رشد داشته است.
پاوه با یک هزار و 239 میلی متر، گواور با 902 میلی متر و جوانرود با 832 میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داده اند.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.