احمد ملایری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بااشاره به آسیب دیدگی شدید برخی منازل درحسین آبادکالپوش افزود:باتوجه به اینکه رانش دربرخی نقاط داریم ، اکنون 17 منزل تخلیه و برای اسکان این خانواده ها خانه اجاره شده است .
وی با اشاره به اینکه سه کمیسیون استانی برای موضوع رانش دراین منطقه برگزارشده است افزود: با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان و برخی مدیران استانی وشهرستانی تصمیماتی برای رانش زمین درکالپوش گرفته شده است.
ملایری رانش زمین در کوهستان را موضوعی طبیعی دانست وافزود: در سال هایی که بارش برف و باران زیاد انجام شود، برخی نقاط دچار رانش می شود.
ملایری بااشاره به اینکه رانش زمین در این منطقه دارای سابقه بوده تصریح کرد: اوایل سال 91 نیز به دلیل بارش سنگین برف و باران در برخی از روستاها مانند سوداغلن سیل به راه افتاده و برخی نقاط کوهستان دچار رانش شد.
ملایری با بیان اینکه علت رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش در حال بررسی است، اظهار داشت: پس از رانش زمین، باحضورکارشناسان محلی از منطقه بازدید و با هماهنگی گزارش های مورد نیاز را تهیه کردند.
وی افزود: پیگیری این موضوع در شورای فنی استانداری سمنان برای کنترل و تصمیم گیری نهایی در خصوص این پدیده طبیعی از جمله اقدام های صورت گرفته است.
سرپرست فرمانداری میامی حفظ آرامش روستاییان و گوش ندادن و دامن نزدن به برخی حرف های غیر علمی را از اهالی خواستار شد و گفت: باتوجه به شایعات برخی رسانه ها وکانال های ارتباطی مردم خبرهای دقیق وکارشناسی شده راازمنابع خبری مطمئن رصدنمایند
به گزارش ایرنا،خالی کردن چند روستای منطقه و نیز توزیع چادر صحرایی از سوی هلال احمر از دیگر شایعه های مطرح شده در چند روز گذشته بود.
بروز پدیده رانش زمین در خطه کوهستانی کالپوش این روزها بهانه ای به دست شایعه پردازان مبنی برترک خوردن سدکالپوش داده است.
تحقیقات میدانی نشان می دهد این پدیده از قدیم در این منطقه رخ می داده است.
به گزارش ایرنا، بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای سوداغلن شامل 12 روستاست که حدود 20 هزارنفر در آن ها زندگی کرده و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است. این بخش در 100 کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.