مسلم فدائی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که اکنون آب آشامیدنی هشت روستای کالپوش تامین شده ، افزود : پس از بارش برف و کولاک شدید و با پیگیری های انجام شده و وصل برق روستای نردین ، در گام نخست مشکل آب این روستا حل شد و سپس تابلو برق چاه های آب آشامیدنی روستا تعمیر و راه اندازی گردید.
فدایی با اشاره به اینکه درروستای سوداغلن مشکل قطعی آب نداشتیم ،افزود: با وجود چشمه های موجود به عنوان منبع تامین آب درروستا با قطعی مواجه نشدیم و با وصل برق چاه آب شرب نیز در مدار قرار گرفت.
رییس آبفار شهرستان میامی گفت : در روستای کرنگ نیز که راه دسترسی جمعه دوم فروردین ماه بازگشایی شد ، 72 ساعت نخست بحران به دلیل وجود ذخیره قبلی درمخزن ، قطعی آب وجود نداشت ؛ اما اکنون با تمام شدن ذخیره این روستا بی آب نبوده و در صورت نیاز با تانکر آب رسانی خواهد شد .
فدایی بااشاره به قطعی 36 ساعته آب در روستای حق الخواجه بدلیل مسدود بودن راه دسترسی و قطع برق ، گفت : پس از بازگشایی مسیر و وصل برق اکنون هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه روستای کمردار قطعی آب نداشته است تصریح کرد: چشمه های ثقلی روستا در مداربهره برداری بود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان میامی گفت: در روستای باغچه که جاده دسترسی بسته بود، پس از بازگشایی مسیر با تانکر آبرسانی می شود که در صورت وصل برق اقدامات لازم انجام خواهد شد .
وی با اشاره به هماهنگی های لازم با شورای اسلامی روستای قوشه دگرمان افزود: باتوجه به مسدودبودن مسیر برداشت آب از چشمه های عمومی روستا انجام می شد و تا وصل برق روستا با تانکر آبرسانی انجام می شود.
فدایی با بیان این که با استفاده از چشمه های ثقلی و احداث خط انتقال از چشمه های فصلی همجوار روستا 60 درصدمشکل آب رفع شده است ، افزود: با وصل برق روستا ظرف 24ساعت بطورکلی مشکل آب رفع خواهد شد.
وی باتوجه به اینکه در روستای حسین آبادنیز قطعی وجود داشت افزود: باخریداری 300مترکابل فشار قوی با کمک اهالی روستا ازژنراتور دبیرستان هاجر کابل کشی انجام و پمپ راه اندازی و در ساعت های اول مشکل قطعی مرتفع شد.
فدایی باتوجه به رانش زمین دراین روستا گفت: رانش زمین دراین روستا بعضی اوقات شکستگی خطوط و خسارت سنگین به شبکه وارد می نماید.
رئیس آبفار شهرستان میامی ضمن تشکراز همکاری مردم ومسئولان استانی وشهرستان میامی گفت: تلاش می شود 10درصد باقی مانده روستاهای کرنگ،قوشه دگرمان وباغچه رفع گردد
فدایی بااشاره به حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان در کالپوش و پیگیری رفع مشکل شبکه آب شرب روستای حسین آباد کالپوش افزود: با توجه به خسارت های وارده رانش زمین به خط اصلی 10 اینچ روستای حسین آباد دستور خرید و تهیه لوله صادر شد و طی هماهنگی به عمل آمده توسط شهرداری میامی لوله مورد نیاز به روستا ارسال و مقررگردید برای جلوگیری از قطعی احتمالی آب ناشی از رانش به حالت روکار لوله گذاری شود.
به گزارش ایرنا، بخش کالپوش در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران وبرف در این بخش تقریبا از اواسط پائیز شروع می شود.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.