به گزارش ایرنا ، با آغاز سال نو و مسافرت های بهاری یکی از مهمترین نیازهای مسافران و مردم کسب اطلاع از وضعیت فعالیت برخی اصناف مانند نانوایی ها، تعمیرخودرو و محل های توزیع میوه شب عید است .
به گفته برخی از مردم ، با گذشت سه روز از سال جدید ، هنوز وضعیت فعالیت برخی نانوایی ها معلوم نبوده و بدون اطلاع رسانی برخی از آن ها تعطیل کرده اند.
یکی از شهروندان شاهرودی به خبرنگار ایرنا گفت: در ورودی و خروجی های این شهر و چادرهای هلال احمر باید فهرستی از برنامه کشیک صنوف مختلف در اختیار مسافران و مردم قرار بگیرد .
وی تاکید کرد :سال های گذشته اطلاع رسانی و خدمات ارائه شده نسبت به امسال بهتر بود.
حسین افضلی افزود : شماره تلفن هایی به عنوان مرکز هدایت و پاسخگویی به سوالات و ( ستاد تسهیلات سفر های نوروزی ) رفع نیاز های ضروری به صورت 24 ساعته به مردم اطلاع رسانی می شد.
وی با بیان اینکه پنجشنبه شب بعد از ساعت 21 تمام شهر را برای یافتن نانوایی کشیک و خرید نان زیرپا گذاشته ، ادامه داد: دریغ از یافتن حتی یک قرص نان برای شام خانواده ، نومید برگشتم .
محسن ملک احمدی دیگر شهروند شاهرودی گفت: چهار روز از تعطیلات گذشته بود و حتی در فرمانداری این شهر کسی نمی دانست که باید لیست کشیکی از اصناف خدماتی در اختیار داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه خودروی آنها دچار مشکل شده است ، تاکید کرد: در تماس با فرمانداری شاهرود تنها جوابی که شنیده اند این بود که باید به ایران خودرو یا سایپا مراجعه کنند
وی ادامه داد : اگر در این شهر فردی نیاز به داروخانه ، پنجرگیری ، لوازم یدکی ،مکانیکی و دیگر اصناف خدماتی کشیک داشته باشد، جایگاه یا فرد مسئولی برای پاسخگویی یافت نمی شود.
یک شهروند شاهرودی نیز گفت : قرار بود از 26 اسفند ماه میوه تنظیم بازار در اختیار مردم باشد که در 2 روز نخست تعطیلات نوروز 98 از آنها خبری نبود.
معصومه یگانه افزود : به علت شلوغی ها و صف های طولانی مراکز توزیع میوه شب عید تصمصم گرفتم بعد از تحویل سال که صف ها خلوت می شود اقدام به خرید کنیم.
وی ادامه داد: در تماس با فرمانداری شاهرود گفتند تا پنجم فروردین خبری از توزیع این میوه ها نیست که این عدم نظارت ها متاسفانه گرانی میوه را بدنبال داشت .
یک شهروند دیگر شاهرودی نیز گفت : شب گذشته مهمان داشتم ، برای تهیه نان تماس گرفتم و فهرست نانوایی های کشیک را خواستم که جواب قانع کننده ای نشنیدم .
یک مسافز اهل استان لرستان که خودرویش در ورودی این شهر خراب شده بود گفت : برای خرید لوازم یدکی مورد نیاز ، جایی را سراغ ندارد .
گلچهره محمدی معاون فرماندار شاهرود گفت : به علت بارش برف و بسته شدن راه های ارتباطی با استان گلستان بسیاری از راننده های وانت که مرکبات و میوه از شمال به شاهرود آورده و می فروختند نتوانستنداین کار را انجام دهند.
وی افزود : فهرست کشیک های نوروزی را بررسی خواهد کرد و چنانچه در اختیار ستاد های اسکان نوروزی نباشد به آنها ارائه خواهد شد تا مردم مشکلات و نیاز های ضروری خود را راحتتر رفع نمایند.
علیرضا حسین زاده رییس اداره تعاون روستایی شاهرود هم در باره توزیع میوه شب عید به خبرنگار ایرنا گفت: امسال 115تن سیب و 230 تن پرتقال برای توزیع در ایام عید تهیه شده بود.
وی افزود: به خاطر تفاوت زیاد قیمت این میوه ها با بازار ، تا قبل از عید همه آن ها بفروش رفت.
حسین زاده با بیان این که براساس دستورالعمل ها، 15درصد میوه ها برای توزیع در نیمه دوم تعطیلات نگهداشته شده ، ادامه داد: از روز آینده روزانه 2تن سیب و پرتقال در غرفه جنب اداره تعاون روستایی بفروش می رسد.
وی قیمت هر کیلو سیب توزیعی را 75هزار ریال و هر کیلو پرتقال را 39 هزار ریال اعلام نمود.
شهر شاهرود با بیش از 150 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.