به گزارش ایرنا ، عباس غیاثی زاده جمعه شب با انتشار نامه ای که نسخه ای از آن به ایرنا رسید ، دلیل حضور نداشتنش را سفر به استان گلستان با هماهنگی مسوولان شهرستان میامی برای تهیه گوشت و مرغ ارزان برای مردم بخش کالپوش اعلام نمود.
وی از برکناری اش خبر داد و دلیل آن را نارضایتی شخصی برخی مسوولان شهرستان میامی اعلام نمود.
در نامه ای که بخشدار سابق کالپوش در اختیار رسانه ها و شبکه های مجازی قرار داده از مردم به خاطر حضور نداشتنش در چند روز گذشته عذرخواهی و از تحمل و صبوری آنان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا ، بارش برف و کولاک شدید که از روز دوشنبه آغاز شده بود ، موجب بسته شدن راه همه روستاهای کالپوش و نیز قطع برق و گاز تعدادی از آن ها شد.
با تلاش نیروهای راهداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان راه های اصلی این بخش اکنون باز است و فقط بخشی از راه های فرعی که امکان حضور برف روب ها وجود ندارد، بسته است.
حضور نداشتن غیاثی زاده در منطقه موجب بروز برخی نارضایتی ها از سوی مردم و شوراهای اسلامی روستاهای بخش کالپوش شده بود.
غیاثی زاده مردم کالپوش را انسان هایی صبور دانسته و ادامه داده است : درتصدی بخشداری بصورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات منطقه بوده ام و خارج شدن از حوزه استحفاظی با هماهنگی سرپرست فرمانداری بوده است .
غیاثی زاده بابیان اینکه خدمت به مردم افتخار ارزشمندی است ، خاطرنشان کرد : پیگیری مشکلات دامداران ،کشاورزان و مشکلات راه روستای 'دوزین ' استان گلستان به حسین آباد کالپوش و قوشه ، مشکل راه نراب به روستای گلستان ، پیگیری شهر شدن برخی روستاها و همچنین پیگیری مشکلات جانبازان درگرگان ازجمله مواردی است که به دنبال آن بوده واقداماتی انجام شده است .
وی با اشاره به اینکه از چندماه قبل وقوع این حادثه را هشدار داده و امکانات لازم را خواستار شدم ، اضافه کرد : دفاع از مردم کالپوش در استفاده از آب سد برای آبادانی از پیگیری هایی است که انجام شده است .
غیاثی زاده در این نامه با اشاره به اینکه نسبت به مطالبات مردم باید پاسخگو باشیم افزود: برای خدمت به مردم کالپوش تمام توان خود را بکاربردم و امیدوارم همه مسئولان خدمت صادقانه وبی منت راسرلوحه خود قرار دهند.
وی افزوده است : ازمن خواسته شد تا بابت کنار رفتنم از خدمت شما مردم خلاف واقع به عرضتان رسانده و آن را بابت حضور درانتخابات اعلام کنم ، ولی تمام مدتی که خدمتگزار شما بودم ، ازبیان دروغ به شما امتناع کردم .
عیاثی زاده با ذکر این که در مدتی هم که نتوانستم در منطقه باشم بصورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات منطقه بودم ، ادامه داد: شوراهای روستایی و آن دسته از اهالی که بامن تماس گرفتند حتی درنیمه های شب ، بهترین شاهد ماجرا هستند.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه همانگونه که بارها به شما مردم ، ریاکارانه گزارش خلاف داده اند ، به استاندار هم خلاف گویی کردند . سایردفعاتی هم که به استان گلستان رفتم پیگیر مشکلات عدیده مردم بودم .
وی با برشمردن برخی مشکلات مردم که آن ها را پیگیری کرده ، ادامه داده است : مگر ازپشت میز قابل پیگیری بود ؟ اما هرچه پیشتر می رفتم فشارها بیشترشد . چندماه حتی حق ماموریت من وهمکارانم به بهانه های مختلف پرداخت نشد.اتومبیل بخشداری راازکالپوش گرفتند . بودجه جاری بسیار ناچیز و البته سنگ اندازی های دیگر که هیچگاه نگفتم تاخاطر مردم آزرده نشود.
در ادامه این نامه آمده است : ازچندماه قبل پیرامون شرایط سخت برفی هشدار دادم وتقاضای امکانات حداقلی کردم ولی هیچ مسوولی به آن ها توجه نکرد.
وی با بیان این که ، شایدجرم من دفاع ازحق مسلم مردم کالپوش دراستفاده از آب سد برای آبادانی کالپوش بود، افزوده است : اقدام برخی مسوولان شهرستان میامی ریاکارانه است ، مردم حسین آباد وشورای محترم متوجه خلاف گویی ها و ریاکاری های بعضی مسوولان شدند که حاضر به امضای موافقتنامه با آنها نشدند .
در عین حال بخشدار سابق کالپوش جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : حکم برکناری و انتصاب بخشدار جدید غیرقانونی بوده و روال معمول را طی نکرده است.
عباس غیاثی افزود: حکم انتصاب بخشداران از سوی وزیر کشور صادر می شود، از آنجا که ایشان این اختیار را به استانداران تفویض کرده ، قابل تفویض مجدد نیست.
وی با بیان این که اگر قرار است حکم انتصاب بخشداری صادر شود باید از سوی استاندار یا معاون سیاسی او انجام شود، ادامه داد: این در حالی است که حکم انتصاب بخشدار جدید کالپوش را معاون اقتصادی استانداری امضا کرده است .
او همچنن از شیوه برکناری اش نیز گلایه کرد و گفت : بارها به فرمانداران قبلی و کنونی میامی اعلام کرده بودم اگر از کارم رضایت ندارند ، اعلام کنند تا در سریع ترین زمان استعفایم را تقدیم کنم .
به گزارش ایرنا ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان روز جمعه از بخش بحران زده کالپوش بازدید کرد.
بخش کوهستانی کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی واقع شده است.
جنگل دشت شاد ، حسین آباد و نام نیک ، غارنام نیک ،دشت شقایقها و آفتابگرگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک از جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.