محمدکرم محمدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تلاش ها برای میزبانی شایسته از زائران حرم مطهر رضوی در شاهرود، در روزهای گذشته چند برابر شده، تصریح کرد: علاوه بر قرار گیری در مسیر زائران، این شهرستان خود نیز به مقصدی برای گردشگران تبدیل شده که از راه های دور و نزدیک برای تماشای جاذبه های تاریخی و طبیعی به این منطقه سفر می کنند.
وی با تأکید بر اینکه هنوز در جذب گردشگر با رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، یادآور شد: با این حال به دلیل انجام تبلیغات در سال های گذشته و معرفی بسیاری از ظرفیت های شاهرود به هموطنان، این شهرستان سهم بسیار زیادی از گردشگران استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.
معاون استاندار سمنان با اشاره به آماده شدن 378 کلاس درس برای اسکان نوروزی، ابراز داشت: چهار هتل، سه مهمانپذیر، 36 اقامتگاه بوم گردی، 36 اقامتگاه مسافر و در مجموع بیش از 700 تخت هتلی نیز آماده پذیرش مسافران است.
محمدی همچنین به افزایش نظارت ها بر بازار و مراکز خدماتی اشاره کرد و افزود: هفته پیش بازدیدهای بسیاری به طور سرزده از بازار و صنف های مختلف، مراکز خدماتی و رفاهی همچون زائرسراها، پایانه های مسافربری، فروشگاه ها و بیمارستان ها انجام شد تا از نزدیک نحوه خدمات دهی به همشهریان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه این نظارت ها تا پایان نوروز ادامه داشته و در روزهای منتهی به پایان سال بیشتر نیز می شود، اظهار داشت: هدف مجموعه دستگاه های اجرایی و نظارتی این است که تا جای ممکن بخشی از دغدغه های مردم نیز در این روزها برطرف شود.
فرماندار شاهرود به تلاش های انجام شده توسط شهرداری در راستای زیباسازی شهر نیز اشاره کرد و گفت: افزایش جاذبه ها در داخل شهر و فراهم کردن امکانات برای توقف مسافران در ورودی ها، خود می تواند هموطنان را دستکم برای ساعتی متوقف کرده تا بدین ترتیب استراحت بیشتری داشته و از آمار تصادفات نیز کاسته شود.
به گزارش ایرنا، نوروز 97 بیش از 157 هزار گردشگر در این شهرستان اسکان یافتند در حالی که این آمار در سال پیش از آن 120 هزار تن بود.
شهرستان شاهرود 148 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی دارد که شامل 63 بنا و محوطه تاریخی، 73 تپه تاریخی و 11 اثر معنوی است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.