حمیدرضا هروی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان باید با تخصیص اعتبار لازم و نگاه ویژه به این منطقه، مقاوم سازی مدارس تخریبی را در اولویت قرار دهد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه امیرآباد شهرستان دامغان اضافه کرد: این منطقه دارای 35 مدرسه شهری و روستایی است و از این تعداد حدود 20 مدرسه تخریبی محسوب می شود که برای نوسازی این مدارس بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
هروی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مدارس منطقه با بیش از 40 سال قدمت، بنا به ضرورت مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که این مدارس به طور کامل تخریبی است.
وی با اشاره به اینکه امسال پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور مقاوم سازی هنرستان کشاورزی شهر امیریه هزینه شده است، افزود: با توجه به کمبودهای موجود از لحاظ فضای آموزشی در منطقه، کار ساخت مدرسه چهار کلاسه خیرساز روستای خورزان با صرف چهار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است که برای سال تحصبلی 98-99 آماده بهره برداری می شود.
رئیس آموزش و پرورش منطقه امیرآباد شهرستان دامغان گفت: منطقه امیرآباد دارای یک هزار و 217 دانش آموز دختر و پسر است که در 35 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
به گزارش ایرنا، بخش امیرآباد دارای 53 روستا، 27 دهیاری مصوب و حدود 12 هزار نفر جمعیت است، این بخش به مرکزیت شهر امیریه زیر مجموعه شهرستان دامغان و در 85 کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد، 210 فرهنگی شامل آموزگار، دبیر، کادر اجرایی و آموزشی، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این منطقه را برعهده دارند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.