به گزارش ایرنا، علی شورزاده روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ساخت 60 باب نمازخانه در مدارس استان در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 91 مصوب و مقرر شد اعتبارات آن از محل منابع استانی تامین شود.
وی افزود: این اعتبار تامین نشد و بر این اساس مصوبه هنوز اجرایی نشده است البته راهکار برای اجرایی شدن این نمازخانه ها در دست پیگیری است اما هنوز نهایی نشده است.
به گزارش ایرنا، اعتبار ساخت نمازخانه ها در سال 91، 30 میلیارد ریال بوده است.

*فضای نمازخانه ای مدارس استان کمتر از نصف کشور
شورزاده با بیان اینکه اکنون 329 نمازخانه مستقل در مدارس این استان وجود دارد، گفت: سرانه فضای نمازخانه ای در مدارس خراسان شمالی پایین تر از میانگین کشوری است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: سرانه فضای نمازخانه ای در استان 23 سانتی متر و در کشور 50 سانتی متر است.

* اردوگاهی که باستانی شده است
شورزاده با اشاره به اجرای اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد، اظهار داشت: این پروژه به تدریج به یک اثر تاریخی و باستانی بدل شده است.
وی گفت: این اردوگاه در دهه 70 وارد مرحله عملیاتی شد و اجرای آن تا کنون به طول کشیده که البته از سال گذشته شتاب گرفته است و بهار امسال شاهد حضور دانش آموزان در این مکان بودیم اما پس از آن به علت مشکل راه و اقدامات عمرانی، اجرای برنامه ها متوقف شد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ساخت راه دسترسی به این اردوگاه در حال انجام است و امید می رود تا پایان امسال کامل شود.

* اعزام 3700 دانش آموز به اردوی راهیان نور
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال اعزام پنج هزار و 600 دانش آموز استان به مناطق سابق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور برنامه ریزی شده که تا کنون سه هزار و 700 نفر اعزام شده اند.
وی درباره کمبود نیروی مشاور در مدارس استان نیز گفت: اکنون 258 مشاور در مدارس استان حضور دارند و در مقطع متوسطه اول کمبودی در نیروی مشاور نداریم.
شورزاده با بیان اینکه به ازای هر 13 دانش آموز یک ساعت خدمات مشاوره ای در مدارس ارائه می شود، گفت: اکنون در مدارس استان با کمبود 50 نفر نیروی مشاور روبه رو هستیم.
وی به برنامه های هفته تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: همزمان با روز امور تربیتی، زنگ سپاس مربی در مدارس استان نواخته و در این هفته از شماری از مربیان پرورشی و مشاوران تقدیر خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تربیت دانش آموز خداجوی به عنوان محور اصلی فعالیت تعلیم و تربیت مورد توجه است.
هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی از هشتم اسفند آغاز می‌شود.
165 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.