به گزارش ایرنا، امیر بینایی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: بیش از 80 درصد از بزهکاری های اجتماعی استان در 20 درصد از مناطق شهری و روستایی اتفاق می افتد.
وی خاطر نشان کرد: در مناطق محروم شهری و روستایی استان که بزهکاری های اجتماعی در آنها قابل توجه است فقرهای مالی، فرهنگی و زیرساختی وجود دارد.
بینایی ادامه داد: تفکر جزیره ای یکی از چالش های اساسی در مهار اعتیاد و دیگر چالش های اجتماعی است و بسیاری از دستگاه های اجرایی با وجود برخورداری از اعتبار برای کنترل بزهکاری ها، برای مهار مشکلات در این بخش به صورت انحصاری اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: در بعضی از مناطق شهری استان حتی یک بوستان و یا معابر به روز وجود ندارد و فقر زیرساختی به افزایش اعتیاد و بزهکاری ها در جامعه دامن می زند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: تا زمانی که برنامه جامع برای کاهش و کنترل بزهکاری ها وجود نداشته باشد نمی توان برای ریشه کنی چالش اعتیاد در جامع اقدام اساسی انجام داد.
به گزارش ایرنا، در یکسال گذشته چهار هزار و 200‌ نفر از عاملان تولید و توزیع مواد مخدر در استان سمنان دستگیر شدند.
در سال 97 بیش از 65 گروه عوامل تولید و توزیع مواد مخدر در استان سمنان متلاشی شد و از ابتدای فروردین امسال تاکنون 665 طرح برای پاکسازی مناطق مختلف استان از مواد مخدر اجرا شده است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.