به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب روز شنبه در آیین بهره برداری از کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی ایوانکی افزود: روزانه 220 تن شیر در غرب استان سمنان تولید می شود و گرمسار و آرادان ظرفیت های قابل توجهی در اجرای اقتصاد مقاومتی دارند.
وی ادامه داد: ظرفیت های اقتصادی استان سمنان مغفول است که با برنامه ریزی اصولی باید این توانمندی ها را شکوفا کرد‌.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ده ها بنگاه اقتصادی و تعاونی در گرمسار و آرادان وجود دارد که باید برای افزایش تولید در این بخش اقدام کرد.
کاتب اضافه کرد: تعاونی های تولید عسل در گرمسار فعال است و برای جلوگیری از وارادت ملکه تولید عسل، این گونه به زودی با توانمندی عشایر ‌منطقه تولید خواهد شد.
وی اضافه کرد: خواسته ها برای رونق تولید در بخش گرمسار زیاد است و خوشه صنعتی قابل توجهی در منطقه وجود دارد که باید با توجه به زیرساخت ها این بخش ها شکوفا شود.
کاتب تصریح کرد: ایوانکی بزرگترین منطقه اقتصادی کشور است که سفره های زیرزمینی این منطقه خشک است و انتقال پساب استان تهران به این بخش که تصویب شده سفر رئیس جمهوری است باید اجرا شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی استان سمنان آب است که انتقال آب خزر و سد نمرود به این استان راهگشای توسعه در منطقه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی ایوانکی با اعتبار 220 میلیارد ریال سرمایه ثابت، خرید ماشین آلات خارجی 50 میلیارد ریال و خرید ماشین آلات خارجی 10 میلیون و 200 هزار یورو با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
با اجرای این طرح برای 70 نفر شغل ایجاد می شود و این واحد صنعتی در 20 هزار متر مربع زمین و هفت هزار متر مربع مساحت کشتارگاهی ساخته شده است.
برای ساخت این کشتارگاه 50 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و 30 میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود و در 110 کیلومتری مرکز استان سمنان واقع است.
از مجموع 2 هزار و 10 واحد تولیدی فعال در استان سمنان 40 درصد در شهرستان های گرمسار و آرادان مستقر است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.