به گزارش ایرنا، نمایندگان سمن های محیط زیستی و دوستداران طبیعت شاهرود در این 2 نشست، حمایت قاطع مسوولان شهرستانی و استانی را برای جلوگیری از ادامه کار معدن و تخریب بیش از پیش قله شاهوار و نیز اثرات زیان بار آن بر حیات مردم منطقه را خواستار شدند.
امام جمعه شاهرود هم در این دیداربا اشاره به بازدید میدانی از دامنه شاهوار و مشاهده تخریب های بیش از اندازه معدن بوکسیت خاطرنشان کرد: این کار هرچند هم اشتباه اما با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و وقتی باعث تخریب شده باید قانون جلوی آن را بگیرد.
حجت الاسلام عباس امینی با تأکید بر اینکه مسوولان شهرستان موضوع را بررسی کرده و پیگیر هستند، تصریح کرد: با این وجود دست سازمان های مردم نهاد بازتر بوده و می توانند بیشتر تأثیرگذار باشند.
وی در پاسخ به حاضران درباره اعلام موضع از تریبون نمازجمعه نیز اظهارداشت: اگر روزی احساس کنم از موضوعی استفاده ابزاری نمی شود و نیز قانون بتواند جلوی مسئله ای را بگیرد اما این کار را نکند، آن زمان از تریبون نماز جمعه اعلام می کنم.
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شاهرود هم در نشست فرمانداری با بیان اینکه این مجموعه به موضوع اعتراضات مردمی نسبت به فعالیت معدن بوکسیت نگاه امنیتی ندارد، ابراز داشت: وظیفه ما در فرمانداری این است که با گوش دادن به صحبت های مردم نارضایتی های آنان را برطرف کنیم.
احمد خرم با تأکید بر اینکه فرمانداری در مسئله معدن بوکسیت در کنار مردم شاهرود است، یادآور شد: به درخواست فرماندار موضوع از نظر کارشناسی بررسی شده و تاکنون سه بار به صورت مکتوب با مطرح کردن تمام مضرات زیست محیطی، درخواست تعطیلی معدن به مراجع بالاتر داده شده است.
وی با بیان اینکه در مورد معدن 2 بحث تعطیلی کامل و یا محدود کردن فعالیت ها مطرح می شود، افزود: فرماندار شاهرود تاکنون تمام تلاش خود را انجام داده و فعالیت معدن را نیز محدود کرده است اما اختیار تعطیل کردن آن را ندارد.
به گزارش ایرنا، فعالیت های مردم و سمن های محیط زیستی و اعتراض به فعالیت های مخرب معدن بوکسیت تاش در یک سال گذشته شدت بیشتری گرفته و در این راستا برخی از مسوولان شهرستانی نیز با آنان همراه شده اند.
حال یک روز به برگزاری نشست در مرکز استان سمنان برای تصمیم گیری درباره ادامه فعالیت این معدن باقی مانده است. شنیده ها حاکی از آن است که این معدن چشم اندازی 40 ساله داشته و در صورت ادامه کار پهنه وسیعی را از شاهرود تا بخش هایی از استان گلستان شامل می شود.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.