به گزارش ایرنا، پنجره در پنجره بویی از یاس مشام مردمان شهر خدا را معطر می کند و بشارتی از میلاد نور، عصمت، صبر، ریحانه، پاکی، صدیقه و کوثر را به گوش ها و دل ها می دهد.
بیستم جمادی الثانی سالروز طلوع خورشید تابناک نجابت و مظهر عصمت و طهارت و ولایت است، همان روزی است که کوثر را عطا کرد و به شکرانه اش دستور به اهدای قربانی داد.
طلوع وحی از روح سبز نجابت که به یمن وجودش آسمان امامت به احترامش قیام می کنند و همه به خوبی می دانند که این آسمان زلال، نسل مصطفی است که طهارت و سلاله اش زبانزد تاریخ است.
میلاد بانویی که شهر خدا به برکت حضورش ستاره باران می‏شود و پنجره‏ ها به شوق رویش بازند و جرعه جرعه از مردانه ایستادنش مقابل نامردان و بدخواهان شیرمرد خدا سرمست.
امشب شب میلاد سید النساء العامین است که پهلویش آهسته آهسته به صبر نشست و رگ های غیرت و دفاع از ولایت را از خون پاک و مطهرش لبریز کرد و تا ابد به تپش انداخت.
جوشش غیرت دفاع از ولایت فاطمه زهرا(س) در رگ های مردانه دخترش زینب(س) نیز چنان دمیده شد که تا کربلا و شام دوام آورد و مویش سپید و کمرش خم شد اما همچنان قامتش در مقابل نامردان همچو سرو آزاده بود.
تپش رگ های غیرت دفاع از ولایت بانوی برگزیده زنان عالم یادگاری از کوچه های مدینه است که به کربلا و شام رسید تا نذرهای دین خدا را به آسمان هدیه کند.
مردانگی و غیرت زیبنده بانویی است که زادروزش، صبر را حیاتی دوباره بخشید و قدم‏ های پر ز نورش شهر به شهر و کوچه به کوچه را ستاره باران کرد.
حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی عصمت و کرامت که سیده النساء العالمین زیبنده مقام والایش است در 20جمادی الثانی چشم به جهان گشود که در آن هنگام هلهله فرشتگان مکه مکرمه را عطرآگین کرد و آسمان و زمین ندای روشنایی سردادند و آزادگی و غیرت و معصومیت برایش قیام کردند.
سیّده، انسیّه حوراء، نوریّه، حانیّه، عُذراء، کریمه، رحیمه، شهیده، عفیفه، رشیده، شریفه، حبیبه، محترمه، صابره، طاهره، رضیه، مرضیه، مظلومه و معصومه از القاب آن حضرت است.
حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی حضرت خاتم الانبیاء محمد بن عبدالله (ص) و حضرت خدیجه کبری(س) دختر خُوَیلِد، همسر مکرمه حضرت امام علی(ع) و مادر ارجمند حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) است.
پدر بزرگوارش خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادرش خدیجه، از زنان بزرگ، شریف و ثروتمند قریش، و نخستین بانویی بود که به اسلام گروید و تمامی ثروت و دارایی خود را برای خدمت به اسلام و مسلمانان صرف کرد.
خدیجه در دوران جاهلیت و دوران پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی مشهور بود، تا جایی که از او به طاهره(پاکیزه) یاد می ‌شد.
در مورد تاریخ ولادت آن حضرت(س) اختلاف وجود دارد، تاریخ ولادت ایشان در بیشتر منابع اهل سنت، 5 سال پیش از بعثت و در زمانی که قریش مشغول مرمت خانه کعبه بودند، در برخی سال دوم بعثت و در بیشتر منابع شیعی، 5 سال پس از بعثت پیامبر اسلام(ص) ذکر شده است.
اکثر مفسران شیعی و عده‌ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی، آیه آغازین سوره مبارکه کوثر (إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ) را به حضرت فاطمه(س) تطبیق نموده‌اند و ایشان را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم(ص) ذکر نموده‌اند.
حضرت فاطمه(س) یکی از پنج بانوی قدسی جهان به شمار می‌رود و جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد.
آن حضرت (س) سومین معصوم، و همچنین دختر معصوم، همسر معصوم و مادر معصوم، و دارای ویژگی‌های ممتاز متعددی است.
12 امام بزرگوار شیعه(ع) از نسل حضرت فاطمه زهرا(س) هستند و سوره و آیاتی از قرآن کریم مانند سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت(س) و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و دوستی و دشمنی با ایشان، به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر(ص) است.
همچنین مطابق با روایتی از پیامبر اکرم (ص)، آن حضرت سیدة نساء العالمین به معنای بزرگ بانوی زنان جهانیان است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران زادروز این بزرگ بانو را روز گرامیداشت مقام زن نامیده اند.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.