به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد عبیری دوشنبه در نشست ستاد راهیان نور افزود: در روزهای پایانی سال اعزام کاروان راهیان نور شاهرود در 2 مرحله انجام خواهد شد که برای نخستین بار اعزام 100خودرو شخصی در مرحله اول و هفت دستگاه اتوبوس در مرحله دوم به مناطق عملیاتی رهسپار می شوند.
سرهنگ عبیری از پیش بینی اعزام یک هزار نفر به مناطق جنوبی خبر داد و ادامه داد: مرحله نخست اعزام 100 خودرو شخصی 27 اسفند تا دوم فروردین بوده و از دوم فروردین تا 6 فروردین هم هفت دستگاه اتوبوس اعزام می شوند .
سرهنگ عبیری هدف از اعزام کاروان راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در بین مردم خواند و اظهار داشت:
در آذرماه امسال با همکاری آموزش و پرورش 670 دانش آموز با 15 دستگاه اتوبوس در 2 مرحله به مناطق جنوبی از جمله اندیمشک، اهواز، خرمشهر و آبادان اعزام و بازدید سه روزه ای از این مناطق داشتند.
وی با اشاره به این که در منطقه هفت تپه 40 تن از آشپزهای تیپ 12 قائم که از شهرستان شاهرود بودند در بمباران رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند، افزود: برگزاری یادمان شهدای هفت تپه با حضور خانواده های آنها در دستور کار قرار دارد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرود اظهار داشت: با همکاری دانشگاه های شاهرود تعداد یک هزارتن دانشجو از 21 تا 25 اسفندماه در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنوبی اعزام می شوند.
سرگرد جعفر اسماعیلی مسوول اردویی کردشگری راهیان نور سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به این که اداره راه آهن شمال شرق (1) هم اعلام آمادگی برای اعزام کرده، افزود: شرکت نفت شاهرود هم از اعزام 2 دستگاه اتوبوس در روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه خبر داده است.
سرگرد اسماعیلی هزینه اعزام برای کاروان های خودروی شخصی را به ازای هر نفر ششصد هزار ریال اعلام کرد و گفت: هزینه کاروان اتوبوس هم برای هر نفر یک میلیون و 800 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
وی از ساخت یادمان در منطقه هفت تپه با همکاری خیرین خبر داد و اظهار داشت: با کسب پروانه و با کمک خیرین شاهرودی اقامت گاهی ساخته خواهد شد تا هر ساله در آنجا با برپایی آیینی یاد و خاطره شهدای شاهرودی گرامی داشته شود.
مسوول اردویی کردشگری راهیان نور سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: برای برپایی یاد و خاطره شهدای هفت تپه امسال تعداد 100 تن از خانواده معظم این شهداء به وسیله 2 دستگاه اتوبوس به این منطقه اعزام شدند.
محمد کرم محمدی فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: هدف از اعزام راهیان نور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان است تا نسل جدید با رشادت های این عزیزان آشنا شوند.
محمدی با بیان این که یکی از ماندگارترین حرکت ها در کشور اعزام راهیان نور به مناطق جنوبی است، افزود: از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود تقاضا می شود هر دستگاه به اندازه بضاعت خود همکاری و کمک لازم برای اعزام انجام دهند.
وی سلامت و امنیت اعزام کاروان های راهیان نور را ضروری دانست و افزود: مسوولان از بیمه اتومبیل ها و سلامت رانندگان اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ مجید فرزانه معاون پلیس راهور شاهرود هم گفت: برای تردد 100 خودرو شخصی اعزامی باید نقشه راه تهیه شده و رانندگان با سرعت مطمئنه ادامه راه داده و برای قرار گرفتن در موقعیت ها برنامه ریزی شود.
سرهنگ فرزانه از همراهی یک همیار پلیس در کاروان اعزامی خبر داد و افزود: نامه ای تهیه شده تا با پلیس راه های کشور هماهنگی های لازم در خصوص تردد این کاروان با امنیت بیشتری انجام شود.
وی از رانندگان خواست تا از سلامت کامل خودرو خود اطمینان حاصل کرده سپس اقدام به حرکت کنند.
در این نشست مصوب شد میان وعده، آب و نان با مشارکت شهرداری رویان، مجن و کلاته خیج و بسته های فرهنگی هم با مشارکت آموزش و پرورش، اداره ارشاد و اوقاف و صبحانه و ناهار هم از سوی شهرداری بسطام و شاهرود تهیه شود.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.