به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه با اشاره به اهمیت فروسیلیس در تولید فولاد، به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 50 درصد نمک، 40 درصد گچ و 85 درصد زئولیت کشور محصولات تولیدی این استان هستند.
وی با بیان اینکه سمنان از لحاظ میزان استخراج مواد معدنی دارای رتبه ششم در کشور است، تصریح کرد: پنج درصد از استخراج کشور در این استان انجام می شود.
اسودی خاطرنشان کرد: حدود 100 درصد سلستین، 35 درصد سولفات سدیم و 20 درصد کرومیت کشور در استان پهناور و معدنی سمنان تامین می شود.
وی ادامه داد: 597 معدن با اشتغالزایی برای سه هزار و 695 نفر در حال بهره برداری است که این میزان استخراج بیانگر استفاده از ظرفیت‌های بخش معدنی در این استان است.
وی با بیان اینکه در استان بیش از 580 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد، تصریح کرد: در زمان حاضر بیش از 40 نوع ماده معدنی در سال از معادن استان استخراج می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وجود ذخایر معدنی با کیفیت و کمیت مطلوب در استان، تصریح کرد: 799 مجوز معدنی در استان صادر شد که از این تعداد 128 پروانه اکتشاف، 74 گواهی کشف و 597 فقره نیز پروانه بهره برداری است.
به گزارش ایرنا، پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به گونه ای است که از معادن استان سالانه 23 میلیون و 167 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود، در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
فروسیلیس که از مهمترین فروآلیاژهای مصرفی صنایع تولید فولاد و چدن است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.