خسرو نبیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 70 نفر از عشایر دامغان امسال از 10 میلیارد ریال تسهیلات در بخش پرواربندی و پنج میلیارد ریال برای تهیه علوفه و خرید دام بهره مند شدند.
رئیس اداره امور عشایر دامغان اضافه کرد: 100 صفحه خورشیدی، تانکر ذخیره آب، توزیع لوله انتقال آب، پنج تانکر چرخ دار، 100 آبشخور و 40 مخزن 2 هزار لیتری به صورت رایگان در سال جاری در اختیار عشایر این منطقه قرار گرفته است.
نبیلی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی عشایر دامغان، خرید نقدی علوفه است در حالی که این علوفه در سال های گذشته به صورت مدت دار 6 یا 9 ماهه در اختیار آنها قرار می گرفت.
وی ادامه داد: عشایر این شهرستان در منطقه های دیباج، کلاته رودبار، بادله کوه، تویه رودبار، نمکه، آستانه، آهوانو، شورتنگه، تویه دروار، رشم و حسینان، زندگی می کنند.
نبیلی گفت: 640 تن شیر و لبنیات و 750 تن گوشت از تولیدات عشایر این شهرستان است که در بازار دامغان و شهر و استان های همجوار عرضه می شود.
رئیس اداره امور عشایر دامغان تصریح کرد: بافت لباس، کلاه و دستکش پشمی، گلیم، جاجیم و پلاس از صنایع دستی مهم عشایر دامغان است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان دامغان، بیش از 500 خانوار عشایر با حدود 2 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند، مناطق شمالی دامغان برای ییلاق عشایر مکان بسیار مناسبی است.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.