علینقی حیدریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مقدار از اراضی ملی استان سمنان با هدف اشتغالزایی و ایجاد توسعه پایدار در حوزه مختلف مانند تولید، صنعت و کشاورزی به مجریان طرح ‌ها واگذار شد.
وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 2 قطعه از اراضی ملی و کمتر از 200 هکتار برای اجرای طرح های عمرانی و سرمایه گذاری واگذار شده بود ادامه داد: توجه به رونق اقتصادی و خودکفایی درعرصه های مختلف به برکت انقلاب شکل گرفت و واگذاری اراضی ملی به سرمایه گذار بر همین اساس انجام شد.
حیدریان خاطر نشان کرد: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پاک در دنیای امروز ضروری بوده و به همین منظور تخصیص زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی و بادی به بهره برداران از سال 1395 آغاز شده و بیش از سه هزار هکتار زمین برای احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی در این استان واگذار شده است.
وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 25 معدن در استان سمنان فعال بود اما به برکت انقلاب و توجه به صنعت و اشتغالزایی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به 588 معدن برای فعالیت زمین تخصیص داد.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مجوز بهره برداری از معدن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود اما یکی از شرایط صدور مجوز بهره برداری موافقت منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی با بیان این که یکی از برکت های انقلاب اسلامی واگذاری اراضی ملی براساس ماده چهار قانون تولید و حمایت از مسکن روستایی است، ابراز داشت: از سال 1389 و زمان تصویب قانون واگذاری اراضی ملی بر اساس ماده چهار حمایت از مسکن روستایی، یک هزار و 435 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در روستاها به بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی واگذار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تثبیت مالکیت عرصه های منابع طبیعی لازمه برنامه ریزی برای واگذاری اراضی ملی به منظور توسعه استان است و به برکت 40 سال تلاش انقلاب اسلامی اکنون مالکیت 96 درصد عرصه های منابع طبیعی استان ثبت ملی شده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد که از این گستره 5.5 میلیون هکتار از اراضی مرتعی و تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.