به گزار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته جمعه که در مدرسه قلعه این شهر برگزار شد،افزود: 22 بهمن روز استقلال همه مردم بوده و به هیچ گروه و شخص خاصی تعلق ندارد.
وی برخی شبهه افکنی ها در باره همزمان شدن ایام فاطمیه (س) و آیین های دهه فجر را غلط خواند و گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران به تاسی از حضرت زهرا (س) و امامان معصوم (ع) به پیروزی رسیده ، بنابراین بزرگداشت دهه فجر و حضور چشمگیر در راهپیمایی 22بهمن و ایام فاطمیه منافاتی با هم ندارند.
امام جمعه شاهرود به تشریح برخی از رویدادهای 4دهه گذشته پرداخت و گفت: همه اهداف انقلاب اسلامی تحقق نیافته اما دستاوردهای بزرگی در این مدت بدست آمده است.
وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی متوقف شده بود ، دشمنی های استکبار ادامه نمی یافت ، این همه دشمنی نشان دهنده رشد انقلاب است.
امینی تحریف انقلاب ، دفاع مقدس و دیگر ارزش های نظام اسلامی را خواست استکبار و برخی عوامل داخلی اعلام کرد و گفت: از مسوولان درخواست می شود تریبون ها را در اختیار برای برخی هنرمند نما قرار ندهند تا دفاع مقدس و دیگر ارزش ها را تحریف کنند.
خطیب جمعه شاهرود با بیان این که باید امام(ره) ، دفاع مقدس و دیگر دستاوردها همانگونه که بوده به نسل های بعدی معرفی شوند، گفت: برخی از افراد انقلابی دچار استحاله شده و از قطار انقلاب پیاده شدند.
امینی با طرح این سوال که آیا شتاب انقلاب اسلامی در دستیابی به اهداف کند شده؟ گفت: باید قبول کنیم در برخی حوزه ها مانند عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد کند عمل شده است.
وی گفت: اگر این کندی ها و شرارت ها دشمنان نباشد ملت ایران به دستاوردهای فوق تصور بشر دست می یابند.
وی انقلاب اسلامی را امید بخش ملت های مظلوم دیگر کشورها خواند و گفت: 22بهمن به همه اقشار فارغ از هرگونه سلیقه تعلق دارد، حضور گسترده مردم امید بخش مستضعفان جهان بوده ، تجدید بیعت دوباره ای با امام ، شهدا و رهبری نظام است.
امینی گفت: نسل های کنونی و بعدی باید بدانند انقلاب اسلامی در چه شرایطی پیروز شده و با چه مشکلاتی تداوم یافته است.
وی به برنامه سیستم تامین مالی اروپا در قبال کشورمان نیز اشاره کرده و گفت: بعد از این همه معطلی و برغم تجربه های تلخی که مردم ایران از آمریکا و اروپا دارند، اروپایی ها می خواهند با این برنامه مردم ایران را دور بزنند.
امام جمعه شاهرود با تشریح برخی از نکات این برنامه گفت: با اجرای این برنامه قرار نیست هیچ پولی ردو بدل شود ، فقط غذا و دارو تبادل شود ضمن این که تنها سه کشور که همواره به مردم ایران خیانت کرده اند این برنامه را اجرا می کنند.
وی این خواست اروپا را تحقیرآمیزخواند و خطاب به مسوولان گفت: اگر چه تعامل با دنیا خوب است اما نباید به تحقیر مردم بزرگ ایران منجر گردد.
امام جمعه شاهرود به نشست سران 6 کشور عربی هم اشاره کرد و گفت: آن ها می خواستند قبل از کنفرانس لهستان ناتوی عربی تشکیل دهند که با شکست مواجه شد، کنفرانس لهستان نیز که با بی اعتنایی برخی از کشورهای اروپایی مواجه شده سرنوشتی جز شکست ندارد.
وی به روز نیروی هوایی هم اشاره کرد و گفت: اقدام بزرگ کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن 57 حرکت انقلاب را تندتر و به پیروزی نزدیکتر نمود.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.