به گزارش ایرنا، سردار علی عبداللهی شامگاه پنجشنبه در یادواره 130 شهید مهدیشهر و آیین تشییع پیکر شهید گمنام در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر در استان سمنان، گفت: پیروزی در سوریه و عراق به‌ تمام ‌جهانیان نشان داد جمهوری اسلامی ایران قادر است از همپیمانان و دوستان خود در هر کجای این کره خاکی حمایت کند، در حالی که کشورهای غربی و دولت های بزرگ دنیا نتوانستند از کشورهای هم پیمان خود حمایت کنند و آنها را بر مسند قدرت نگاه داشته و از حقوق آنها دفاع کنند.
وی افزود: امروز در سوریه شاهدیم مستشاران نظامی ‌جمهوری اسلامی با وجود تجهیز تسلیحاتی پیشرفته گروه های تکفیری از سوی کشورهای خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی، توانستند خاک سوریه را از جنایتکاران داعشی پس گرفته و از‌ حقوق مردم سوریه دفاع کنند.
معاون ستاد کل نیروی های مسلح کشور با اشاره به دیگر دستاوردهای نظام‌ جمهوری اسلامی در حوزه نظامی بیان کرد: در‌ حوزه دفاع از ‌حرم ائمه ‌معصومین(ع)، محور مقاومت و بیداری اسلامی، انقلاب و نظام‌ جمهوری اسلامی به برکت ‌خون‌شهدا، حضور مردم، تخصص دانشمندان حوزه فناوری و نظامی و تلاش مسئولان و نیروهای نظامی کشور، نقش پررنگی در‌ منطقه ایفا می کند.
عبداللهی ابراز داشت: تفکر انقلابی و جهادی اسلام باعث شده حضور جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان قدرت برتر در حمایت از دوستان و همپیمانان خود بسیار پررنگ باشد و آرمان های ارزشمند انقلاب در کشورهای اسلامی همسایه، نشر پیدا کرده و این مهم به فرموده امام راحل، در آینده نزدیک حتی به تمام دنیا نیز صادر خواهد شد.
وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور، آینده را برای نظام ‌جمهوری اسلامی در سایه همراهی مردم و تلاش مسئولان بسیار امیدوار کننده و روشن دانست.
وی اضافه کرد: حضور افراد سودجو که اجناس و اقلام ضروری مردم را احتکار کرده و شرایط سخت و بحرانی اقتصادی را برای معیشت مردم ایجاد می کنند، آن هم در کشوری که ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حکم فرماست، پسندیده و خوشایند نیست و نیاز است تا دستگاه های نظارتی و قضایی به صورت جدی و سخت گیرانه به این موارد رسیدگی کرده و افراد متخلف به مجازات برسند.

**توان نظامی و پشتوانه مردمی مولفه های قدرت ایران است
معاون ستادکل نیروهای مسلح کشور گفت: دشمن امروز با امکانات نظامی مجهز و پیشرفته ایران، جرات نزدیک شدن و دست اندازی به کشور و رویارویی با نظام‌ جمهوری اسلامی را ندارد و حضور مردم در صحنه های مختلف در پشتیبانی از نظام و خنثی ‌نمودن توطئه های دشمنان، عامل اصلی ترس دشمن از جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: با وجود اینکه دشمنان نظام در 40 سالگی انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به اصل و ماهیت این نظام بودند، توانستیم در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقتدرتر، پیروزتر و آگاه تر از همیشه، رو به جلو قدم برداریم.
وی ادامه داد: امنیت، اقتدار، آرامش و موفقیت ها، از دستاوردهای حال حاضر نظام جمهوری اسلامی است که حاصل برکت خون شهدای انقلاب و دوران جنگ تحمیلی است که در شرایط بحرانی و سخت همواره راهگشای مشکلات این مرز و بوم بوده اند.
عبداللهی گفت: شهدا حیات معنوی دارند و در زندگی تک تک افرادی که ارزش ها و آرمان های شهدا را درک می کنند نقش تاثیرگذاری ایفا می کنند و جامعه نیز از اثرات حیات معنوی شهدا بهره مند می شود.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح‌ جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: مردم ولایت مدار و غیور شهرستان مهدیشهر همواره پشتیبان نظام بوده و در موارد گرامیداشت مقام والا و ارزشمند شهدا همواره پیشگام هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهدیشهر خاستگاه 185 شهید و از شهرستان های برجسته استان سمنان در تقدیم شهدا نسبت به جمعیت است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.