به گزارش ایرنا ، روستای رضاآباد با جمعیتی حدود 500تن در220 کیلومتری شاهرود قرار داشته و با مرکز استان هم 400 کیلومتر فاصله دارد، مردم این روستا یکی از کم برخوردارترین نقاط استان سمنان هستند.
حجت الاسلام حسن آلاله امام جماعت این روستا که چند سالی است از مشهد مقدس به این نقطه محروم مهاجرت کرده وبه امر تبلیغ و رسیدگی به مشکلات مردم می پردازد.
وی در گفت وگویی با ایرنا ، مردم روستای رضا آباد را از دوستداران نظام ، انقلاب و رهبری خواند و گفت: برغم این که مردم روستا با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اما همچنان بر سر پیمانی که با امام (ره) و رهبری بسته اند، وفادارند.
آلاله ادامه داد: از آنجا که دشمنان فشار های خود را برای آزرده خاطر کردن مردم بکار بسته و امید داشتند نظام اسلامی را بزانو در آورند، با همکاری مردم و شورای اسلامی روستا جشن باشکوهی تدارک دیده شد تا پیام مقاومت و پایداری مردم به گوش استکبار جهانی رسانده شود.
امام جماعت روستای رضا آباد خارتوران مرور خاطرات دوران انقلاب برای مردم و بویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر اهداف برپایی این جشن خواند و گقت: چند مسابقه فرهنگی و ورزشی هم در این آیین برگزار شد که استقبال بسیار خوبی به عمل آمد.
آلاله افزود: پیاده روی خانوادگی به مسافت پنج کیلومتر از حسینیه تا وادی السلام این روستا ، مسابقه طناب کشی،پرش سه گام،پرش با کیسه،ماسه نوردی و بازی با کلمات از جمله برنامه ها بود.
امام جماعت روستای رضا آباد خارتوران از همکاری بسیج ، دهیاری و شورای اسلامی این روستا در برپایی این آیین تقدیر کرد و گفت: جوایزی نیز برای برندگان مسابقات اهدا گردید.
روستای رضا آباد خوارتوران در همسایگی زیست کره ذخیرگاه پارک ملی توران قرار دارد و عمده فعالیت مردم آن امور گردشگری است.
خشکسالی 15 سال گذشته رونق کشاورزی و باغداری را در این روستا بشدت کاهش داده و اکنون گردشگری به یکی از راه های درآمد مردم تبدیل شده است.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.