به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، اظهار داشت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می گیریم که هنوز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و این درس بزرگی برای ماست چرا که با وجود این همه مشکل توانسته ایم به این نقطه دست یابیم.
وی با تأکید بر اینکه پیشبرد کارها برای چله دوم انقلاب باید در دستور کار مسوولان باشد، افزود: انقلاب اسلامی از همان روزهای اول با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و دشمنان توطئه های زیادی علیه ملت ایران داشتند اما با وجود آن همه سختی توانست از این رهگذر عبور کرده و به جایگاه کنونی خود دست یابد.
خطیب جمعه شاهرود با اشاره به سخت بودن اداره کشور در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: کم تجربه بودن، سهم خواهی ها، نبود قانون های کارآمد، تحریک های قومیتی از یک سو و نقشه های آمریکا همچون توطئه برای کودتا، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم، تهدید و ایران هراسی از سوی دیگر کار را با دشواری هایی رو به رو کرده بود.
امینی با بیان اینکه توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی تا امروز ادامه دارد، یادآور شد: انقلاب های زیادی در دنیا پایه گذاری شد اما هیچ کدام همچون انقلاب اسلامی ایران جاودانه نشد زیرا این انقلاب ما مردمی و برگرفته از آموزه های دینی بود.
وی با بیان اینکه با گذشت چهار دهه باید خاطرات انقلاب به ویژه در روزهای دهه فجر زنده نگه داشته شود، تأکید کرد: باید دستاوردهای نظام اسلامی را به جوانان نشان دهیم تا بدانند با وجود آن همه تهدید و نیرنگ دشمنان چگونه به چنین پیشرفت هایی دست یافته ایم.
امام جمعه شاهرود با اشاره به ضرورت ترویج روحیه جهادی، در بین مردم و مسوولان خاطرنشان کرد: با وجود تغییر نگرشی که انقلاب در حوزه فرهنگ به وجود آورد اما هنوز در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی به جایگاه اصلی دست نیافته و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.