بهراد پورمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 18 طرح بهداشت و درمان شهرستان همچون خانه های بهداشت، مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشت در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دامغان اضافه کرد: این تعداد طرح با صرف 60 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری می شود، خانه های بهداشت در روستاهای جزن، فیروزآباد، ورکیان، خورزان، حسن‌آباد، حسینان، صح، تویه، دشت بو، عبدالله‌آباد و آهوانو نیز از طرح های افتتاحی دهه فجر است.
پورمحمدی با اشاره به افتتاح مراکز بهداشت جزن، امیریه، فرات و شهید حلاجی، از افتتاح مرکز جامع سلامت شهری و روستایی دیباج در دهه فجر خبر داد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 655 متر مربع با صرف اعتبار 9 میلیارد و 820 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی احداث شد.
پور محمدی تصریح کرد: این مرکز دارای 20 اتاق شامل دندان‌ پزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، روان ‌شناسی، پزشک عمومی، ماما، مراقبت سلامت، خدمات پرستاری و سرایداری است.
وی اضافه کرد : 29 طرح بهداشت و درمان شهرستان شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامع سلامت، خانه پزشک و مراکز آموزش بهورز در سطح شهرها و مناطق روستایی در حال احداث است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان گفت: برای اتمام این تعداد طرح 150 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه می‌شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، 11 مرکز خدمات جامع سلامت و 32 خانه بهداشت است، بیش از 95 درصد از مردم دامغان در سامانه یکپارچه بهداشتی سیب ثبت نام کردند و تاکنون بیش از 85 هزار نفر در شهرستان دارای پرونده الکترونیکی بهداشتی و درمانی و وارد این سامانه شدند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.