سهراب اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه این انجمن هم اکنون 25 عضو دارد، افزود: باید انگورکاران بیشتری عضو شده و تعداد را به حدود 200 تن افزایش دهیم.
وی با تأکید بر اینکه انجمن انگور استان سمنان در حال فراهم کردن مقدمات برای ثبت ملی و سپس جهانی انگور شاهرود است، یادآور شد: در نیمه دوم امسال نشست های گوناگونی با مسوولان برگزار و پیگیری هایی شد تا بتوان انگور شاهرود را به جایگاه واقعی خود در کشور و جهان رساند.
دبیر انجمن انگور استان سمنان به وارد شدن خسارت تگرگ به تاکستان های شاهرود هم اشاره کرد و گفت: رایزنی هایی با نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان انجام شد تا به وضعیت باغداران خسارت دیده رسیدگی و خرید تضمینی انگورهای خسارت دیده با قیمتی منطقی انجام شود.
اسکندری پیشنهاد استفاده از نماد انگور در زیباسازی فضای شهری را از جمله اقدامات انجمن انگور برشمرد و اظهار داشت: در نشست های گوناگون با شهردار و شورای اسلامی شهر شاهرود، ایجاد پیاده رو در مسیر حرم مطهر شهدای گمنام با کاشت درختان انگور مطرح شد.
وی ادامه داد: ایجاد نخستین بوستان ملی انگور کشور در شاهرود با وسعت سه تا 6 هکتار نیز طرح پیشنهادی شهرداری شاهرود است.
دبیر انجمن انگور استان سمنان همچنین از آغاز پژوهش برای ایجاد شهرک صنعتی انگور خبر داد و گفت: در این شهرک می توان به صورت تخصصی در حوزه نگهداری، بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی انگور فعالیت کرد.
اسکندری برگزاری 14 دوره آموزشی پژوهش محور برای انگورکاران را نیز از برنامه های سال جاری عنوان کرد و گفت: یک کارگاه تخصصی در حوزه انگور با دعوت از یکی از پژوهشگران بین المللی انگور بهمن ماه توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، انجمن انگور استان سمنان در سال 94 با همت باغداران شهرستان شاهرود تشکیل شد.
هدف این انجمن معرفی انگور شاهرود در عرصه های ملی و بین المللی است.
شاهرود بیش از سه هزار و 400 هکتار تاکستان دارد و باغداران آن 10 درصد از محصول انگور کشور را تولید می کنند.
32 درصد باغ های استان سمنان معادل 14 هزار و 500 هکتار از آن در شهرستان شاهرود واقع است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.