به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در دیدار با مدیرکل و مسئولان گمرک استان سمنان به مناسبت بزرگداشت روز گمرک در سالن غدیر استانداری، گفت: صادرکنندگان و تولیدکنندگان نیز برای دستیابی به بازار هدف گسترده تر و مطلوب تر، خود را مکلف به رعایت استانداردها و افزایش کیفیت محصولات بدانند.
وی یادآور شد: گمرک یکی از بخش های حساس و مدافع اقتصاد کشور در برهه های حساس است و باید به صورت شفاف، دقیق و با سرعت عمل بالا نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند.
وی گفت: گمرک امروزه به دلیل حساسیت های اقتصادی و جنگ روانی دشمنان بر علیه معیشت و رفاه مردم، در مبادی غیررسمی نیز حضور یافته و نسبت به نظارت بر ورود و خروج کالا اقدام کند.
استاندار سمنان تاکید کرد: گمرک همواره به عنوان مرزبان اصلی اقتصادی کشور به صورت شفاف، دقیق و سالم به وظایف خود عمل کرده است.
آشناگر ابراز داشت: در حال حاضر کشور بیشترین نفوذ معنوی و سیاسی را در کشورهای همسایه دارد، اما رعایت نشدن استاندارها و کیفیت پائین محصولات همراه با بسته بندی نامناسب، باعث شده در بازار اقتصادی و تجاری منطقه نقش کمرنگی داشته باشد.
وی تاکید کرد: برای توسعه صادرات و رونق بازار اقتصادی استان سمنان، روند اجرایی و ساخت مناطق ویژه گردشگری استان باید تسهیل شود.
استاندار سمنان بیان داشت: صادرات به کشورهای همسایه و حضور در بازار تجاری آن ها اقدامی بسیار مورد قبول است اما بازار صادرات باید تنوع داشته و به تمامی نقاط جهان توسعه یابد.
به گزارش ایرنا، سالانه 135 میلیون دلار کالا از استان سمنان به کشورهای مختلف صادر می شود.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.