به گزارش ایرنا، رمضان دهقان عضو هیات علمی گروه حقوق قضایی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دامغان، مجموعه‌ای از خاطرات دوران دفاع مقدس خود را در کتابی با نام «سنگرهای پرفروغ» منتشر کرد.
به گزارش ایرنا، این کتاب در 6 فصل نگاشته است که فصل نخست وقوع انقلاب، آغاز جنگ و اولین تجربه حضور دهقان در جبهه است.
در فصل دوم، خاطرات جاده خندق و مهران و شرکت در عملیات کربلای 1یک آمده است، پاسگاه تخریب و صفین، حضور در خط پدافندی مهران و شهادت بسیجی محمد پایون از بخش های این فصل است.
سختی‌های حضور در شلمچه و تصاویر درخشانی از کربلای چهار و پنج از موضوع های فصل سوم کتاب است که نویسنده عنوان سرفصل را نبرد دشوار در شلمچه نامیده است.
دهقان، فصل چهارم را به عملیات نصر هشت تخصیص داده و با بیان زیبایی، مرصاد را به عنوان آخرین مرحله از حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ترسیم کرده است، عملیات مرصاد، آخرین حضور در جنگ، عنوان فصل پنجم است که در این فصل نویسنده حضور در خط پدافندی منطقه عملیاتی بیت المقدس 6 و شهادت فرمانده دسته، شهید علی اکبر مقدسی را به تصویر کشیده است.
از نقاط درخشان کتاب، فصل ششم است که نگارنده با ضمائم خاطره انگیز، تلاش کرده مستندات تصویری و نوشتاری را درج کند و از طرفی با دقت از یادواره‌های شهدا گفته و به شهامت و شهادت‌طلبی مردم روستای خود، طزره در 35 کیلومتری شرق دامغان هم اشاراتی داشته و تصاویر شهدای این منطقه را درج کرده است.
چگونگی تشخیص پیکر شهدا در تفحص شهدا و مفقودان دفاع مقدس و همچنین آشنایی با شهید فرانسوی دفاع مقدس، کمال کورسل، از بخش های فصل ششم است.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.