به گزارش ایرنا، ابوالفضل دلآرام عصر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: هر سال کتاب هایی با موضوع های مختلف با اعتبار 2 میلیارد و 80 میلیون ریال برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان خریداری و به صورت رایگان بین دانشگاه ها، مدرسه ها، موسسه های فرهنگی، حوزه علمیه و دستگاه های اجرایی دارای کتابخانه توزیع می شود.
وی افزود: طرح های حمایتی متعددی از سوی اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبیل پایتخت کتاب، جشنواره شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، طرح مروجان کتاب، جام باشگاه های کتابخوان و دوشنبه ها با کتاب در استان های کشور از جمله سمنان اجرا می شود.
وی با اشاره به برگزاری برنامه پایتخت کتاب از سال 93 تاکنون در شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان، گفت: استان سمنان در آخرین دوره از پایتخت کتاب، با 9 طرح شرکت کرد و نتوانست جزو کاندیداهای برتر و نهایی قرار بگیرد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بحث کتاب و کتابخوانی امری ملی است، خاطر نشان کرد: سیاست های اصلی این نهاد در استان بر ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است و در این راه ایجاد عزم و اراده استانی و همبستگی دستگاههای اجرایی متولی این امر در استان، بسیار راهگشا خواهد بود.
وی به برگزاری جشنواره دوسالانه های کتاب در استان اشاره داشت و افزود: نمایشگاه استانی کتاب در سمنان با هدف تسهیل در دسترسی علاقمندان به کتاب، هر سال برگزار می شود و امسال نیز در هفته اول آذر ماه در شاهرود، کتاب های مختلف با 30 درصد تخفیف در اختیار مخاطبان و علاقمندان به کتاب قرار گرفت.
دلآرام افزود: در نمایشگاه استانی کتاب سال جاری در شهرستان شاهرود، بالغ بر 7 میلیارد ریال کتاب در موضوع ها و گروه های سنی مختلف به فروش رفت.
وی بیان داشت: در استان سمنان در حال حاضر 36 کتاب فروشی مشغول به فعالیت هستند که از این میزان 19 کتاب فروشی در مرکز استان قرار دارد.
وی افزود: برای حمایت از ناشران، مولفان و توسعه فرهنگ استفاده از کتاب های بومی و محلی، هر سال 1 میلیارد ریال کتاب از مولفان و ناشران استان سمنان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خریداری و به صورت رایگان توزیع می شود.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای حمایت از فعالان حوزه فروش کتاب در این استان، اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی برای توسعه و تجهیز به صاحبان کتاب فروش های دارای مجوز و در اختیار قرار دادن دو خانه تاریخی در سمنان و دامغان به متقاضیان راه اندازی فروشگاه کتاب، در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان در حال حاضر 309 مولف و 38 ناشر مشغول فعالیت هستند.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.