حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: آیین عزاداری صدیقه کبری(س) همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه سمنان برگزار می شود.
وی افزود: در روز شهادت کوثر پیغمبر(ص)، آیین های عزاداری و مرثیه سرایی در 40 امامزاده و بقعه متبرکه استان سمنان از جمله امامزادگان یحیی(ع)، علی بن جعفر(ع)، علی اکبر(ع) شهرستان گرمسار و امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) برنامه های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، حدیث کساء و ادعیه ویژه شهادت حضرت زهرا(س) پیش بینی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اعزام مبلغ از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، بیان کرد: در روز شهادت، 11 مبلغ دینی برای ترویج و تبلیغ معارف دینی از قم به این استان اعزام می شوند و 30 مبلغ نیز از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می کنند.
فردا یکشنبه 30 دی به روایتی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، دختر گرامی پیامبر اسلام و حضرت خدیجه، همسر امام علی(ع) و مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.