به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین دلاوری» روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع شاخص استان مرکزی از 21 شهریورماه همزمان با دوم محرم الحرام با تجمع عزداران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» آغاز و تا 17 آبان همزمان با 30 صفرالمظفر سال جاری نیز ادامه دارد.
وی ادامه داد: برپایی همایش شیرخوارگان حسینی، همایش نوجوانان حسینی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و همایش رهروان زینبی از مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بقاع متبرکه شاخص استان در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برپایی عزاداری امام حسین(ع) در روزهای تاسوعا، عاشورا و شام غریبان، برپایی عزاداری امام سجاد(ع) در 12 محرم و برپایی عزاداری امام حسین(ع) در اربعین حسینی و عزاداری امام رضا(ع)، امام حسن(ع) و نبی مکرم اسلامی در 28 و 29 صفر در باقع متبرکه از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.
وی اظهار داشت: راه اندازی هیات های مذهبی با عنوان جامانده های کربلا از میادین اصلی شهرهای استان به سمت بقاع متبرکه و تدارک ایستگاه هاص صلواتی در راستای پذیرایی از عزاداران از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام عزاداری امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: اطعام عزاداران حسینی، روضه خوانی و تعزیه داری با رعایت قید زمان و مکان به عنوان اجرای امینانه نیات و اقفان محور برنامه های عزاداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.
وی در خصوص برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی نیز گفت: زائرسرای حضرت زینب(س) در شهر مهاجران، یک زائر سرا در شهر مهران و یک زائر سرا نیز در مسجد براثا شهر کاظمین با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان برای خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین حسینی تدارک شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادآوری کرد: همچنین شهرستان اراک از دهم تا 23 مهرماه جاری میزبان چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.
274 بقعیه متبرکه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.